Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:53:38 GMT

تهیه نقشه خطرپذیری زلزله در قوچان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۷۷۸

تهیه نقشه خطرپذیری زلزله در قوچان آغاز شد

مشهد- ایرنا- رئیس جمعیت هلال‌ احمر قوچان با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی در این مرکز از تهیه نقشه خطرپذیری این شهرستان با رویکرد زلزله خبر داد.

سعید فکوری عصر پنجشنبه در نشست خبری گفت: در این نقشه اطلاعاتی همچون محل قنوات، سفره ‌های آب زیرزمینی، احتمال فرونشست زمین، بافت فرسوده، گسل و خطرات احتمالی در نظر گرفته شده که پس از تکمیل به ‌صورت دفترچه الکترونیکی در اختیار تمام ادارات و نهادها برای پروژه‌ های آینده قرار می‌ گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد اطلاعات این نقشه جمع ‌آوری‌شده است افزود: امیدواریم این نقشه تا پایان اردیبهشت ‌ماه تکمیل و به اتمام برسد تا در مرحله دوم آن با تغییر پارامترها خطرپذیری با رویکرد سیل نیز تهیه شود.
وی اظهار داشت: زمین اهدایی برای پایگاه امداد و نجات شهید کلاهدوز به مساحت سه هزار مترمربع تملک و مشکلات قانونی آن برای احداث ساختمان این پایگاه حل‌ شده که با قول مساعد مجمع خیرین استان برای دهه فجر سال جاری به بهره ‌برداری خواهد رسید.
فکوری در باره بروز حوادث کوهستان با توجه به حضور مردم در فصول بهار و تابستان در دره شمخال این شهرستان نیز گفت: طی هماهنگی‌ با بخش باجگیران از اواخر اردیبهشت امسال در روزهای پنجشنبه و جمعه یک گروه امداد و نجات با پنج نجاتگر در دره شمخال مستقر می ‌شود.
وی افزود: با اینکه قوچان بیشترین آمار عملیات جاده‌ ای استان را طی سال ‌های اخیر به خود اختصاص داده است اما فاقد خودرو ست نجات است.
وی اظهار داشت: تاکنون 500 میلیون ریال وجه نقد و مقادیر قابل ‌توجهی اقلام مورد نیاز از قبیل پتو، موکت، آب ‌معدنی، البسه، پوشک بچه، آرد، برنج و روغن جمع ‌آوری‌ شده و با توجه به اینکه خراسان رضوی معین استان گلستان در کمک به سیل ‌زدگان است پس بارگیری طی روزهای آتی به این استان ارسال خواهد شد.
فکوری ادامه داد: اولویت نیاز سیل ‌زده ‌ها وسایل منزل از جمله زیرانداز، اجاق ‌گاز، بخاری، یخچال و ظروف است.
وی گفت: در بارندگی ‌های اخیر از 19 روستا در بخش مرکزی و باجگیران این شهرستان بازدید شد که در 15 مورد به دلیل مشکلات ایجاد شده در بارندگی و وقوع سیلاب، چادر و اقلام معیشتی اولیه تحویل گردید.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7501 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نقشه خطر پذيري هلال احمر قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مثنوی گفت: به دنبال تداوم فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری، با مراجعه فردی به پایگاه امداد و نجات گدارکبک و درخواست کمک مبنی بر گرفتار شدن یک خانواده ۴ نفره در گردنه گوگشنگلی و چشمه زینل در محور بروجن به لردگان دریافت شد.
وی افزود: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات گدار کبک به محل اعزام شدند و نیرو‌های امدادی پس از کمک به افراد گرفتار در گل و سیلاب، آنها را به مکان امن انتقال داد.

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌