Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:48:12 GMT

سیل به یکهزارو 200 واحد مسکونی در حمیدیه خسارت زد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۹۸۳

سیل به یکهزارو 200 واحد مسکونی در حمیدیه خسارت زد

اهواز-ایرنا- فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: یک هزار و 200 واحد مسکونی روستایی و شهری در این شهرستان بر اثر سیلاب اخیر دچار خسارت شدند.

شاهین هاشمی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد 300 واحد شهری و 900 واحد مسکونی روستایی است.
وی گفت: همچنین بر اثر سیلاب چهار مرکز بهداشتی، تاسیسات آب شرب، 14 مدرسه ، 40 کیلومتر راه و تعداد زیادی از راه های روستایی دچار خسارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار حمیدیه همچنین ادامه داد: 9 هزار هکتار زمین کشاورزی به میزان یک هزار و 500 میلیارد ریال دچار خسارت و آسیب شدند.

** پرداخت هزینه رهن واحد مسکونی به سیل زدگان
فرماندار حمیدیه در ادامه بیان کرد:در بازدید روز گذشته استاندار خوزستان از این شهرستان مقرر شد تا هزینه اجاره واحد مسکونی به افرادی که در سیلاب اخیر خانه های آن ها دیگر قابل سکونت نیست پرداخت شود.
هاشمی افزود: 60 میلیون ریال برای رهن خانه ساکنان روستا و 120 میلیون ریال برای سیل زدگان ساکن در شهر در نظر گرفته شده است.
وی گفت: همچنین مبالغی از سوی دولت برای ساخت خانه های تخریب شده از سیل و کمک بلاعوض به کشاورزان در نظر گرفته شده است.
فرماندار حمیدیه ادامه داد: به دستور استاندار خوزستان مقرر شد پل شناوری برای ایجاد راه ارتباطی روستای خسرج خلف این شهرستان و مسیر تردد چهار روستای منطقه ساخته شود.
هاشمی ادامه داد: زهکش کنار روستای خسرج خلف موجب جاری شدن سیلاب در این روستا شده و در صورتیکه سیل بندی در مقابل این زهکش ساخته شود از ورود آب بیشتر به این منطقه جلوگیری می شود.
شهرستان حمیدیه در 25 کیلومتری غرب اهواز واقع است و رودخانه کرخه از کنار این شهرستان عبور می کند.اوایل فروردین ماه امسال به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه بسیاری از مناطق استان دچار سیلاب شدند.
هلال احمر استان 91 پایگاه امداد و نجات در استان راه اندازی کرد و به 250 هزار سیل زده امداد رسانی نمود.
7158/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 حميديه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

امتداد - مدیرشعب استان لرستان با حضور در محل احداث پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان برجرود در جریان پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، داریوش عالی پور مدیر شعب استان لرستان در این بازدیدها که رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بروجرد و مسئولان مدیریت و شعب بانک مسکن این شهرستان نیزحضور داشتند؛ طی سخنانی بر تعامل بیشتر تعاونی ها و پیمانکاران بر تسریع در پیشرفت این پروژه ها تاکید کرد.

 

 

 

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت ۱۱هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی به مبلغ ۲۴هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال  گفت: از این میزان تاکنون مبلغ ۱۴ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت این واحدها توسط بانک مسکن استان لرستان پرداخت شده است.

عالی پور افزود: از تعداد کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان لرستان، یک هزار و ۴۱۷ واحد در شهرستان بروجرد قراردارد که  تامین مالی ساخت این واحدها به مبلغ شش هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بر عهده بانک مسکن است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین مالی پروژه ها  اظهار امیدواری کرد: با حمایت و مساعدت راه و شهرسازی استان و تعاونی های نهضت ملی مسکن سهم بانک مسکن از منابع شهرستان بروجرد افزایش یابد تا با تسریع در پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات بهترموجبات  آسایش و رضایت خاطر هم استانی های خود را فراهم کنیم.

داریوش آزاد بخت رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد نیز با قدردانی از تلاش کارکنان بانک مسکن در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن گفت : بانک مسکن استان لرستان به عنوان بازوی پر توان اداره کل راه و شهرسازی با اقدام جهادی و پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن که اولویت دولت مردمی است نقش به سزایی در اجرا و پیشرفت این پروژه ها داشته و در این خصوص قدردان زحمات همه کارکنان بانک مسکن هستیم.

در ادامه این بازدید مسئولین تعاونی های مسکن بروجرد و پیمانکاران این پروژه ها ضمن ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت کاری پروژه ها  به بیان مشکلات خود پرداخته و در این خصوص دستورات لازم در خصوص رفع موانع و حل مشکلات پروژه ها و تسریع در انجام فرآیند پرداخت تسهیلات ارایه شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان