Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:46:30 GMT

سیل ۱۹۹ میلیارد تومان خسارت به گردشگری گلستان وارد کرد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۸۳۸۰

سیل ۱۹۹ میلیارد تومان خسارت به گردشگری گلستان وارد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم کریمی عصر پنج شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: متاسفانه در سیل اخیر رسانه ها به گونه ای تبلیغ کردند که ۹۰ درصد گردشگرانی که در ایام عید هتل رزرو کرده بودند، سفر خود را به گلستان لغو کردند.

وی افزود: این اتفاق در حالی رخ داد که فقط دو شهرستان استان درگیر بحران سیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچه تلاش کردیم که در این ایام به مباحث گردشگری بپردازیم این امکان از سوی رسانه ها فراهم نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: مدیریت بحران در استان باید به گونه ای اقدام می کرد که زندگی و اشتغال مردم در سایر شهرستان هایی که دچار بحران نبودند، حفظ می شد.

وی اضافه کرد: خسارتی که به طور غیرمستقیم به اشتغال مردم دیگر مناطق وارد شده در مقایسه با شهرستان های درگیر سیل قابل ملاحظه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: برآوردهای استان حکایت از وارد آمدن خسارت ۱۹۹ میلیارد تومانی به بخش های میراثی، صنایع دستی و گردشگری استان دارد.

کریمی با اشاره به اینکه در سیل اخیر بیش از ۲۰ اثر تاریخی دچار آسیب شد که درباره برخی از آنها نگرانی های زیادی وجود دارد، بیان کرد: راه، پل و حتی خسارت های بخش کشاورزی قابل جبران است اما وقتی یک اثر تاریخی از بین می رود با هیچ اعتباری این خسارت قابل جبران نیست و هویت تاریخی و فرهنگی مردم از بین می رود.

کریمی ادامه داد: برج جهانی قابوس، شهر تاریخی جرجان و پل تاریخی آق قلا در سیل اخیر خسارت فراوانی را متحمل شدند که با یک رانش یا سیلاب دیگر خسارت های جبران ناپذیری به آنها وارد می شود.

وی درباره مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پرداخت تسهیلات به واحدهای بوم گردی و محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد واحدهای بوم گردی در مناطق ییلاقی استان وجود دارد و پرداخت تسهیلات به این واحدها در سال های اخیر سبب مهاجرت معکوس به روستاها شده بود. اما با مصوبه وزارت تعاون، مشکلات و محدودیت هایی برای احداث واحدهای بوم گردی در مناطق ییلاقی ایجاد شده است

کد خبر 4600381

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم کریمی اداره کل میراث فرهنگی گلستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در پی بارش‌های اخیر علی رغم خسارت‌های وارد شده به کشاورزان،  میزان قابل توجهی آب در سازه‌های ذخیره آب شهرستان شهرستان ذخیره شد.
حسن مرادی افزود: این حجم آب ذخیره شده علاوه بر کنترل سیلاب، نقش مهمی در بهبود وضعیت سفره‌های آب زیر زمینی شهرستان دارد.
مرادی گفت: در بارش‌های اخیر، سد‌ها نقش به سزایی در کنترل سیلاب‌ها داشتند، بنابراین لازم است سالانه اعتبارات کافی برای ترمیم و نگهداری این سازه‌ها درنظر گرفته شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی گراش  را در سیل و طوفان اخیر ، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد کرده اند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد