Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@18:03:30 GMT

آستان سید جلال الدین اشرف، سند هویتی مردم گیلان است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۲۵۹

آستان سید جلال الدین اشرف، سند هویتی مردم گیلان است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله رسول فلاحتی غروب پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه هیئت امنا، آیین غبارروبی، بیان چشم انداز و برنامه های آستان مقدس حضرت سید جلال الدین اشرف(ع) با اشاره به اینکه جابه جایی در مسئولیت ها امری طبیعی است اظهار کرد: آنچه مهم است تمام تلاش ها و اندیشه ها باید برای جلب رضای حق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی امامزادگان را دارای احترام ویژه ای عنوان کرد و افزود: آستان مقدس سید جلال الدین اشرف(ع) سند هویتی مردم گیلان است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه وجود بقاع متبرکه موجب برکت است، تصریح کرد: امروز بشر در زندگی پیچیده و سرسام آور مادی، خلا نبود معنویت را احساس می کند و انسان به دنبال پر کردن این خلا معنوی است.
آیت الله فلاحتی به وجود بحران و مسائل اجتماعی در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: مرقد متبرکه امامزادگان نخستین مکانی است که انسان می تواند خود را از استرس روزمره آرام کند.
وی با اشاره به اینکه حضور در بقاع متبرکه موجب آرامش روحی انسان شود، بیان کرد: اگر اضطراب و استرس به انسان حادث شد باید خود را در کنار بقاع متبرکه برساند و آرام شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به خاطره ای از مسلمان شدن یک زن آمریکایی اشاره کرد و یادآور شد: قرآن کتاب زندگی، سعادت و راهنمای انسان هاست.
آیت الله فلاحتی همچنین خواستار توجه بیشتر به آستان مقدس سید جلال الدین اشرف(ع) شد و بیان کرد: از بازاریان آستانه اشرفیه می خواهم متولیان امر را کمک کنند.
حجت الاسلام محمد علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: هویت فرهنگی، دینی و انقلابی که در آستانه اشرفیه وجود دارد به برکت حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) است.
محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: بزرگانی از آستانه اشرفیه خود را وقف خدمتگزاری حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف(ع) کردند.
حسین داداشی رئیس سابق هیئت امنای حضرت سلطان سید جلاالدین اشرف(ع) نیز در مراسم مذکور گفت: خود را سرباز انقلاب می دانیم، نیامده بودیم که بمانیم و هر قدر توان داشتیم برای انجام وظیفه گذاشتیم.
حجت الاسلام طیبی امام جمعه آستانه اشرفیه نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه هویت این شهرستان به وجود سید جلال الدین گره خورده، اظهار کرد: اجرای طرح حرم تا حرم از انتظارهای مردم آستانه اشرفیه از متولیان امر است.
در مراسم مذکور، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان به عنوان رئیس جدید هیأت امنای آستان مقدس سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه معرفی و از زحمات حسین داداشی تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است آقایان سید ضیاء میرهاشمی نسب، قاسم خلیق، مرتضی فخر موسوی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد طیبی به‌عنوان اعضای جدید هیأت‌امنای حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف معرفی شدند.
آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سید جلال الدین اشرف برادر گرامی امام رضاست و مرقد مطهر او در این شهرستان است.
7296/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 انقلاب اوقاف و امور خیریه مجلس شورای اسلامی مسلمان نماینده ولی فقیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش عسکری اظهار کرد: آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین (مرحله دوم) به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در ۱۱ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند از امروز (۹ اردیبهشت‌ماه جاری) تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس http://hrtc.ir مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۶۳ نفر در این مرحله از آزمون، از ۱۵ دستگاه اجرایی (انتقال خون، اقتصاد و دارایی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، حمل و نقل جاده‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی، گمرک، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان، جذب می‌شوند.

کد خبر 6091330

دیگر خبرها

  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است