Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@22:27:22 GMT

ثبت‌نام 5 دوره تربیت معلم قرآن در لرستان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۲۸۷

ثبت‌نام 5 دوره تربیت معلم قرآن در لرستان

محمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از برگزاری پنج دوره تربیت معلم قرآن‌کریم شامل، تربیت معلم روخوانی، تربیت معلم مفاهیم، تربیت معلم ترتیل، تربیت معلم حفظ و تربیت معلم آشنایی و انس کودکان با قرآن، در استان خبرداد.
وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام در این دوره‌ها از اول اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 25 اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد، عنوان کرد: آزمون ورودی این دوره‌ها ششم تیرماه سال‌جاری به‌صورت کتبی برگزار و پس از آن آزمون شفاهی برای افرادی‌که نمره حدنصاب را در آزمون کتبی کسب کنند برگزار می‌شود و در صورتی‌که تعداد متقاضیان واجدشرایط در هر رشته به حدنصاب مشخصی برای تشکیل دوره برسد، دوره تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لروند با بیان این‌که سال گذشته در همه شهرستان‌های استان دوره‌های تربیت معلم برگزار شد، ادامه داد: طی سال 97 دوره‌های مختلفی به‌صورت شهرستانی و استانی تشکیل شد که از میان آن‌ها دوره‌های حفظ سطح 2 در شهرستان الیگودرز و تجوید قرآن‌کریم و آشنایی و انس کودکان با قرآن‌کریم در شهرستان خرم‌آباد به‌صورت استانی و با حضور متقاضیانی از سراسر استان در این شهرستان‌ها برگزار شد.
برگزاری 18 دوره تخصصی قرآن طی سال 97 در لرستان
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان تأکید کرد: طی سال گذشته 18 دوره تخصصی شامل دو دوره داوری حفظ، 6 دوره روخوانی، 6 دوره آموزش‌یاری روخوانی، یک دوره تجوید، یک دوره حفظ سطح 2 و دو دوره آشنایی و انس کودکان با قرآن‌کریم، در استان برگزار شد.
وی تصریح کرد: در پایان هر دوره به افرادی‌که موفق به گذراندن آزمون پایانی و کسب نمره حدنصاب شوند، از سوی سازمان دارالقرآن کشور گواهی‌نامه معتبر اعطاء خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فعالیت های قرآنی تبلیغات اسلامی دوره تربیت معلم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام مرتضی همتی‌فر صبح جمعه در محل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و در حاشیه برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز با حضور یک هزار و ۶۱۸ نفر از حافظان ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن در هفت حوزه در استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و پژوهش و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون نسبت به دوره قبل افزود: این استقبال نشان‌دهنده اشتیاق روزافزون مردم، به ویژه جوانان، به تعالیم نورانی قرآن کریم است.

همتی‌فر ادامه داد: خراسان رضوی با داشتن یک هزار و ۶۱۸ نفر شرکت‌کننده، در صدر فهرست استان‌های کشور از نظر تعداد متقاضیان قرار دارد، همچنین با توجه به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند، بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد که آقایان در سازمان تبلیغات و بانوان در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از آزمون، یک هزار و ۱۳۰ نفر از بانوان و ۴۸۸ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، پذیرفته‌شدگان این مرحله به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند و در صورت موفقیت، مدرک معادل لیسانس یا فوق لیسانس دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • آزمون‌ دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در نی ریز
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • رقابت ۱۶۳ لرستانی در نوزدهمین آزمون تخصصی قرآن
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون