Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:32:31 GMT

آب آشامیدنی 6 روستای شهرستان کارون پایدار شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۷۳۰

آب آشامیدنی 6 روستای شهرستان کارون پایدار شد

اهواز - ایرنا - سرپرست آب و فاضلاب روستایی خوزستان گفت : خط انتقال آب آشامیدنی روستاهای مسیر چمیان شهرستان کارون پس از پنج روز تعمیر وارد مدار بهره برداری شد.

عادل حرباوی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیل باعث شکستگی خطوط انتقال آب در سراسر شهرستانهای درگیر سیل ازجمله خط انتقال آب روستاهای مسیر چمیان شهرستان کارون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از پنج شبانه روز تلاش جهادی نیروهای این شرکت، خط انتقال مسیر روستاهای چمیان ترمیم و آبرسانی به این روستاها به روال عادی بازگشت.
سرپرست آب و فاضلاب روستایی خوزستان ادامه داد: کارکنان جهادگر شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با همکاری قرارگاه مهندسی - جهادی حاج احمد متوسلیان اعزامی از تهران و یگان نیروهای دریایی از هرمزگان و همچنین نیروهای مختلف مردمی شکستگی خط 355 میلی متری در زیر سیلاب را که توسط بیل مکانیکی هنگام احداث سیل بند در چهار نقطه به طول تقریبی سه متر آسیب دیده بود مرمت کردند.
وی بیان کرد: همچنین در زمینه تعمیر شکستگی ها نیز برای مقابله با حجم عظیم سیلاب که در نتیجه شکسته شدن سیل بند، منطقه را تا 150 سانتیمتر زیر آب برده بود، با تهیه و تامین بیش از یک هزار کیسه خاک وحمل و جابجایی آنها با سه قایق موتوری در شرایط سخت و طاقت فرسا ، عملیات برش خط آسیب دیده و جایگزینی آن را انجام دادند.
حرباوی گفت: این خط انتقال آب شرب روستاهای مسیر چمیان در مجموع 6 روستا با جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر را تحت پوش دارد.
سیلاب مهیب ناشی از طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون 400 هزار نفر را در استان خوزستان درگیر کرده است.
حدود 300روستای خوزستان درگیر سیلاب اخیر بودند که از این تعداد 145روستا ،سیلاب وارد آنان شده بود و در مجموع ساکنان 60هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان به نوعی با سیلاب دست و پنجه نرم کردند.
7152/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبفا سيل 98 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد

به گزارش خبرآنلاین ،رئیس شورای روستا در اینستاگرامش قصه لک‌لک جدید را منتشر می‌کند و از سراسر ایران، دوستداران محیط‌زیست چند نفری هزینه ساخت خانه جدید را برعهده می‌گیرند و برایش به اندازه نیاز خرید مواداولیه پول می‌ریزند. چند روز بعد آهنگر روستا که برادر رئیس شورای روستاست، سفارش جدید را تحویل می‌دهد. او نیز فقط پول آهن آشیانه لک‌لک را می‌گیرد و دستمزدش حال خوب لک‌لک‌هاست. از میان روستاهای اطراف تالاب، لک‌لک‌ها در ‌ روستای کپرجودکی لانه می‌سازند؛ چرا که این سهم از زمین‌های تالابی با اراده اهالی همین روستا تالابی مانده است. جعفر کرمی‌پور، رئیس شورای روستای کپرجودکی در گفت‌وگو با همشهری از ترجیح عمده جوانان روستا می‌گوید ‌که « می‌خواهیم ‌تالاب را برای لک‌لک‌ها حفظ کنیم.»

چه شد که به فکر ساختن لانه برای لک‌لک‌ها افتادید؟

به گزارش همشهری، سیل سال۱۳۹۸ برای روستای ما برکت آورد. تالاب پرآب شد و ۲سال بعد از آن هم به لطف خدا، بارندگی خوب بود. از آن سال زادآوری لک‌لک‌ها خیلی خوب شد. هرکدام ۳تا جوجه را بزرگ کردند. لک‌لک‌ها تمام سال اینجا ماندند و فقط بچه‌هایشان لانه را ترک کردند. سال بعد لک‌لک‌های بالغ به روستا برگشتند.

عید۱۴۰۱ ‌ناگهان، تمام تیرهای برق پر از لک‌لک شد. نمی‌دانستیم چطور به لک لک‌ها کمک کنیم. از دوستان محیط‌زیستی پرسیدیم آنها گفتند برخی لاستیک کهنه به سر تیر می‌اندازند. آنها ده‌ها بار چوب سرلاستیک‌ها آوردند و باد زد و لانه را خراب کرد. یکی از فعالان محیط‌زیست اراک پیشنهاد داد که برایشان سبد آهنی بسازیم ولی برای این کار اداره برق باید همکاری کند و سیم‌های برق را از بالای دکل، کمی پایین‌تر بیاورد.

عید۱۴۰۱ نخستین آشیانه‌های آهنی را نصب کردیم. یک روز صبح دیدم که در تمام لانه‌ها لک لک نشسته است. اما خشکسالی همان سال باعث شد لک‌لک‌ها جوجه‌هایشان را از لانه بیرون بیندازند. بحمدالله در سال۱۴۰۲ لک‌لک‌ها ۲۳لانه درست کردند و همه جوجه‌هایشان را نگه داشتند. هیچ تلفاتی هم نداشتیم چون تالاب خشک نبود. از ابتدای امسال تا الان با کمک خیرین و دوستداران محیط‌زیست ۶لانه ساخته ایم.
مردم چطور کمک می‌کنند؟
وقتی در پیج اینستاگرام اعلام می‌کنم که می‌خواهیم برای لک‌لکی آشیانه بسازیم، مردم به‌صورت مشارکتی هزینه ساخت لانه را پرداخت می‌کنند. افراد با نیت خیرات برای اموات پول ساخت را به دهیاری روستا می‌دهند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901044

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند