Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@00:56:34 GMT

آب آشاميدني 6 روستاي شهرستان کارون پايدار شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۷۴۷

آب آشاميدني 6 روستاي شهرستان کارون پايدار شد

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - سرپرست آب و فاضلاب روستايي خوزستان گفت : خط انتقال آب آشاميدني روستاهاي مسير چميان شهرستان کارون پس از پنج روز تعمير وارد مدار بهره برداري شد.

عادل حرباوي جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سيل باعث شکستگي خطوط انتقال آب در سراسر شهرستانهاي درگير سيل ازجمله خط انتقال آب روستاهاي مسير چميان شهرستان کارون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پس از پنج شبانه روز تلاش جهادي نيروهاي اين شرکت، خط انتقال مسير روستاهاي چميان ترميم و آبرساني به اين روستاها به روال عادي بازگشت.
سرپرست آب و فاضلاب روستايي خوزستان ادامه داد: کارکنان جهادگر شرکت آب و فاضلاب روستايي خوزستان با همکاري قرارگاه مهندسي - جهادي حاج احمد متوسليان اعزامي از تهران و يگان نيروهاي دريايي از هرمزگان و همچنين نيروهاي مختلف مردمي شکستگي خط 355 ميلي متري در زير سيلاب را که توسط بيل مکانيکي هنگام احداث سيل بند در چهار نقطه به طول تقريبي سه متر آسيب ديده بود مرمت کردند.
وي بيان کرد: همچنين در زمينه تعمير شکستگي ها نيز براي مقابله با حجم عظيم سيلاب که در نتيجه شکسته شدن سيل بند، منطقه را تا 150 سانتيمتر زير آب برده بود، با تهيه و تامين بيش از يک هزار کيسه خاک وحمل و جابجايي آنها با سه قايق موتوري در شرايط سخت و طاقت فرسا ، عمليات برش خط آسيب ديده و جايگزيني آن را انجام دادند.
حرباوي گفت: اين خط انتقال آب شرب روستاهاي مسير چميان در مجموع 6 روستا با جمعيتي بالغ بر چهار هزار نفر را تحت پوش دارد.
سيلاب مهيب ناشي از طغيان رودخانه هاي کرخه ، دز و کارون 400 هزار نفر را در استان خوزستان درگير کرده است.
حدود 300روستاي خوزستان درگير سيلاب اخير بودند که از اين تعداد 145روستا ،سيلاب وارد آنان شده بود و در مجموع ساکنان 60هزار واحد مسکوني روستايي خوزستان به نوعي با سيلاب دست و پنجه نرم کردند.
7152/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: برای اجرای این طرح چهار کیلومتر شبکه آبرسانی، هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز و نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور اجرا شد.
کریمی افزود: برای اجرای این طرح ۵ میلیارد تومان هزینه شد.
روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود صد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی