Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:37:47 GMT

اولین ماه لرزه در مریخ ثبت شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۲۷۹

اولین ماه لرزه در مریخ ثبت شد

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان ناسا در تاریخ ۶ ماه آپریل سال جاری میلادی اعلام کردند اولین مریخ لرزه به وسیله ربات سطح نشین اینسایت ثبت شده است، پیشتر کارشناسان اعلام کرده بودند سیاره مریخ دارای لرزش در زیر پوسته سطحی خود است که تا کیلومتر‌ها امتداد پیدا می‌کند و به همین دلیل و برای بررسی‌های بیشتر اینسایت را به مریخ ارسال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اینسایت به طور ویژه برای بررسی ویژگی‌های زمین شناختی سیاره مریخ به ماموریت به سوی سیاره سرخ ارسال شده است، وجود مریخ لرزه نشان می‌دهد هنوز هسته مرکزی این سیاره فعال است و سیاره دارای فعل و انفعال‌های شیمیایی و تکتونیکی است.   کارشناسان پیش‌تر گمان نمی‌کردند سیاره مریخ دارای صفحه‌های تکتونیکی باشد و این ویژگی را تنها منحصربه زمین می‌دانستند.  
مریخ نشین اینسایت تاکنون چندین مریخ لرزه را به ثبت رسانده است که آخرین مورد با شدت بیشتر به نسبت مریخ لرزه‌های قدیم بوده است، برای بررسی لرزش مریخ، اینسایت به ابزار‌های مختلفی ازجمله حسگر‌های فوق پیشرفته مجهز شده است.   کارشناسان امیدوار هستند در آینده لرزه‌های بیشتری از سیاره مریخ ثبت کنند و به این ترتیب بتوانند به تجزیه تحلیل دقیق داده‌ها و نتیجه گیری از آن‌ها بپردازند.  
نخستین بار در ماموریت مریخ نشین‌های وایکینگ ناسا در دهه ۱۹۷۰ لرزه‌های مریخ مورد بررسی قرار گرفت، اما به دلیل ابتدایی بودن این ابزار‌ها کارشناسان در آن زمان نتوانستند یافته‌های دقیق و باارزشی به دست آورند.   منبع:Space   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاره در برابر پلاستیک

دریافت 4 MB کد خبر 846797 برچسب‌ها زباله پلاستیک کره زمین

دیگر خبرها

  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • کشف گاز متان در سیاره مریخ
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • سیاره در برابر پلاستیک