Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@13:58:04 GMT

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری مجدد تمدید شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۴۲۹

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری مجدد تمدید شد

سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای برای دومین بار، مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری ۹۸ را تا روز یکشنبه ۸ اردیبهشت ماه جاری تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، در متن اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: "پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۳۹۸ در ۲۸ فرودین ماه سال جاری و اطلاعیه اصلاحات آن دفترچه در دوم اردیبهشت ماه وبا توجه وصول رشته‌های جدید و تغییر ظرفیت از سوی برخی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ضمن اعلام اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته، بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون مذکور می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ سوم اردیبهشت برای انتخاب رشته اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که متقاضیان بتوانند تا پایان روز یکشنبه مورخ ۸ این ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه مورخ سوم اردیبهشت و این اطلاعیه، به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام نمایند.

ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و یا ویرایش کد رشته محل‌های انتخابی خود اقدام کند.

به گزارش ایسنا، مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز به آزمون دکتری ساعت ۲۴ روز گذشته (پنج شنبه چهارم اردیبهشت ماه) به پایان رسیده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون دکتری 98 انتخاب رشته دکتری 98 سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد

به گزارش «تابناک»، علی صدر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در اواخر خرداد ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از نظر زمانی محدودیتی در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد قرار نداریم. این محدودیت به دلیل طی کردن مراحل مصاحبه و انجام انتخاب رشته داوطلبان به صورت خاص در آزمون دکتری وجود داشت به این جهت نتایج این آزمون زودتر از آزمون ارشد اعلام شد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظف هستند هر چه زودتر حد نصاب های پذیرش داوطلبان دکتری را بررسی و به این سازمان اعلام کنند.

صدر با بیان اینکه ما باید تا اواخر خرداد نتایج چند برابر ظرفیت دکتری را اعلام کنیم تا دانشگاه ها مصاحبه های علمی خود را آغاز کنند، تاکید کرد: سعی می کنیم نتایج نهایی آزمون دکتری و کارشناسی ارشد را همزمان و در شهریور ماه اعلام کنیم.

وی افزود: حدود ۴۷۶ هزار داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ ثبت نام کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش یک درصدی را نشان می دهد. تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند.

دیگر خبرها

  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
  • زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • ۲۵ اردیبهشت، آخرین مهلت اصناف برای دریافت شناسه یکتا
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • مهلت ثبت نام نخستین المپیاد آموزش هنر یزد تمدید شد
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی