Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@06:22:58 GMT

حدود ۳۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۷۱۱

حدود ۳۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر حدود ۳۰ درصد مساحت کلی تالاب بین‌المللی هامون  در ایران و افغانستان آبگیری شد. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

وحید پورمردان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در پی بارندگی‌های اخیر حدود 30 درصد مساحت کلی تالاب بین‌المللی هامون  در ایران و افغانستان آبگیری شد و هامون سابوری کامل آبگیری شده و در حال افزایش عمق آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه رودخانه فراه رود افغانستان همچنان به هامون سابوری جریان دارد، گفت: رودخانه پریان مشترک به سمت هامون پوزک در جریان است و حدود 50 درصد هامون پوزک افغانستان آبگیری شده است.

کاروان "خدمت و امداد" سپاه به مناطق سیل زده سیستان اعزام شدتخلیه آب از روستاهای درگیر سیلاب در سیستان آغاز شد5 محور مواصلاتی سیستان در پی ورود سیلاب مسدود است

وی با بیان اینکه هامون پوزک ایران یا چونگ خرگوشی هنوز آبگیری نشده است، ادامه داد: هامون هیرمند از طریق رود افضل آباد در حال آبگیری است و سنگُل سطح آن آبگیری شده و رودخانه نیاتک و لورگ باغ به سمت سابوری در جریان هستند.

پورمردان با اشاره به اینکه در حال حاضر چونگ دراز و روغنی آبگیری شده‌اند، گفت: در ارتباط با چاه نیمه‌ها نیز غالب آن آبگیری شده و ظرف روزهای آتی ظرفیت آبگیری آن کامل خواهد شد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عمق آبگیری سابوری بیش از سایر بخش‌های هامون است، اظهار داشت: نیزارهای سابوری در حال گسترش هستند.

انتهای پیام/ ز

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان،  مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان درباره آخرین وضعیت تالاب جازموریان واقع در جنوب استان کرمان پس از وقوع سیلاب‌های اخیر،  گفت: بر اساس آخرین رصد نقشه‌های ماهواره‌ای، در حال حاضر ٥٠ هزار هکتار از وسعت تالاب جازموریان آبگیری شده و حتی سیلاب کماکان در حال وارد شدن به تالاب است.

مجتبی نیک طبع، با بیان اینکه تالاب جازموریان  تالاب کم‌عمق و کاملاً فصلی است، خاطرنشان کرد: این تالاب جزو بزرگ‌ترین تالاب‌های آب شیرین کشور محسوب می‌شود و خاصیت آن جذب آب به صورت یک اسفنج است که نه فقط باعث تغذیه گیاهان سطح تالاب در فصول خشک سال می‌شود بلکه از تبدیل این محل به کانون گرد و غبار هم جلوگیری می‌کند. 

وی همچنین درباره دریافت حقابه زیست محیطی تالاب جازموریان گفت: مطالعات زیست محیطی حقابه تالاب جازموریان در سه وضعیت مرطوب، خشکسالی و ترسالی صورت پذیرفته و مکاتبات لازم برای رهاسازی حقابه صورت پذیرفته است وشرکت آب منطقه‌ای نیز در مواردی رهاسازی حقابه را انجام می‌دهد و مکاتبات آن را به این اداره کل ارسال می‌ کند.

دیگر خبرها

  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر