Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی را یکی از اشکال ظهور سیاست محافظتی نامید که عامل گسترش تروریسم، افراط‌گرایی، مهاجرت غیرقانونی و بروز مناقشات منطقه‌ای است و جامعه بین الملل باید مشترکاً با این پدیده مقابله کند. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز (جمعه) در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه اجلاس بین المللی «یک کمربند-یک راه» در پکن تأکید کرد که تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی به منزله یکی از شکل‌های ظهور سیاست محافظتی است و جامعه بین الملل باید به آنها پاسخ مناسب نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه اقدامات محدودکننده یکجانبه و غیرقانونی که در خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل در نظر گرفته می‌شوند و البته جنگ تجاری، خطرناکترین شکل سیاست محافظتی است،افزود: «جامعه بین المللی تنها در اقدامی جمعی و مشترک می تواند با چنین چالش‌هایی مقابله کند،چرا که چنین پدیده‌های منفی می تواند همچنان بعنوان زمینه ساز پرورش تروریسم، افراط‌گرایی و مهاجرت غیرقانونی بوده و در عین حال دلیلی برای بوجود آمدن مناقشات منطقه‌ای احتمالی شود.»    

پوتین همچنین یادآور شد که روسیه علاقه مند است تا در تمامی عرصه‌ها با شرکای اروپایی خود بر اساس اصول احترام به استقلال و قوانین هر کشور به مشارکت خود ادامه دهد.  

پوتین: غربی‌ها نباید ارزش‌های خود را بر سایر ملل تحمیل کنند

وی تاکید کرد که روابط تجاری-اقتصادی روسیه و چین با موفقیت بی سابقه‌ای در حال توسعه است و مبادلات بازرگانی بین دو کشور در سال 2018 به بیش از 108 میلیارد دلار رسید که حتی بیشتر از برنامه ریزی صورت گرفته بود.  رئیس جمهوری روسیه گفت: «همکاری‌های ما به سطح بی سابقه‌ای رسیده و می تواند بعنوان نمونه‌ای موفق برای روابط بین کشورها در جهان امروز مطرح شود.»  

انتهای پیام/

R1445/P/S8,87,89,1128/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه امروز وارد سودان می‌شود تا با رئیس شورای حاکمیتی این کشور درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌‎الملل خبرگزاری تسنیم، « احمد ابراهیم مفضل» رئیس سرویس امنیت عمومی سودان هفته گذشته به روسیه رفت تا در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی شرکت کند. وی در حاشیه این نشست با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور آفریقا دیدار و درباره تحولات سیاسی ونظامی در سودان با او گفت‌وگو کرد.

« میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه این کشور در راس یک هیئت بلندپایه دیپلماتیک امروز وارد سودان می‌شود تا با ژنرال «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش درباره گسترش روابط دوجانبه و سایر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، در این سفر دو روزه، بوگدانوف با «مالک عقار» معاون رئیس شورای حاکمیتی ، وزیران امور خارجه و معادن به همراه سایر مقامات سودانی دیدار و در خصوص  تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

کشتی نظامی روسیه برای نخستین بار وارد بندر سودان شد

هدف از سفر هیئت بلندپایه روسیه به سودان، گسترش روابط دوجانبه در تمام زمینه‌ها از طریق فعال سازی ساختار رایزنی و هماهنگی است.

ژنرال برهان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در شهریور ماه گذشته در نیویورک برگزار شد با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار و درباره فعال سازی روابط دوجانبه، تحولات سودان و نقش مسکو در کمک به سودان و حمایت از صلح و ثبات در آن گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست