Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از سم پاشی بیش از ۹۵ درصد کانون‌های مالاریا خیز در  استان سیستان و بلوچستان خبر داد. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

سیدمهدی طباطبایی در حاشیه همایش روز جهانی مالاریا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار از سم‌پاشی بیش از 95 درصد کانون‌های مالاریاخیز در  استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از ابتدای سال 97 تاکنون 300 هزار  مورد نمونه برداری از  افراد مشکوک به مالاریا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  انجام شده که 46 مورد مالاریا از همین طریق شناسایی و بلافاصله اقدامات درمانی برای آنان آغاز شده است.

بیشترین موارد ابتلاء به مالاریای کشور در سیستان و بلوچستان استهپاتیت B کشنده‌تر از مالاریابرنامه‌ریزی وزارت بهداشت برای حذف مالاریا تا سال 1404

وی خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌های حذف مالاریا از قبیل سم‌پاشی کانون‌های پرخطر، لاروکشی و مه پاشی و آموزش گروه‌های هدف با قوت در حال انجام است. انتقال محلی مالاریای فالسیپارم نسبت به سال گذشته   75 درصد کاهش یافته است.

طباطبایی اظهار داشت: حدود 95 درصد کانون‌های مالاریا در روستاهای سیستان و بلوچستان سم پاشی شده و تا پایان سال 98 ضمن  پاکسازی کلیه کانون‌های پرخطر این عملیات را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ ز

R7843/P/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد

 مهدی خسروی بنجار  بیان کرد: فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان پس از ۹ سال وقفه میزبان زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی زاهدان بود.

 وی ادامه داد: ظهر امروز فرایندپذیرش و اعزام زائران به مدینه منوره در قالب سه کاروان ۲۶۸ زائر انجام شد.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان تصریح کرد: اداره کل فرودگاه سیستان و بلوچستان از مدت‌ها قبل امکانات خدمات و تسهیلات و تجهیزات مسافران و جامدان را در خروجی خارجی فرودگاه بین‌المللی زاهدان مهیا کرده بود که سبب شد امسال در چنین روزی عملیات بدون وقفه در ساعت مقرر انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد