Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@08:02:01 GMT

تفسیر «کوثر» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۸۲۰

تفسیر «کوثر» رونمایی شد

تفسیر «کوثر» در قم رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، شامگاه پنج‌شنبه مراسم رونمایی از کتاب تفسیر «کوثر» اثر آیت‌الله یعقوب جعفری با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.

آیت‌الله یعقوب جعفری در این مراسم گفت: در خصوص این تفسیر باید گفت که بنده خواستم یک تفسیر به فهرست کتب تفسیری شیعه بیافزایم زیرا خداوند ما را به تدبر در آیات خود دعوت کرده است؛ هر کسی به اندازه گنجایش خود می‌تواند از قرآن کریم استفاده کند و از نظر روایات و خود قرآن راه برای تدبر قرآن باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مفسر قرآن با ذکر این مطلب که ائمه ما در خصوص تفسیر به رای تاکیدات جدی داشته‌اند، یادآور شد: این اثر، تفسیر اجتهادی و جامع است؛ در این تفسیر از تفسیر قرآن به قرآن، اقوال مفسران و روایات استفاده شده است؛ روایات تفسیری که ۲۰ سال با آنها زندگی کرده‌ام. حداقل یک چهارم قرآن در روایات ما وارد نشده است.

جعفری اظهار کرد: در قسمتی که روایاتی در دست داریم، بیش از نیمی از آنها روایات فضایل است که آن نیز دارای بحث مفصل است؛ از آن گذشته نیز برخی از این روایات از روایاتی نقل شده که مشکل دارند و روایات ضعیفی هستند؛ مثلا بیشتر روایات فضایل از احمد ابن محمد سیاری نقل شده است که علمای رجال ما او را کذاب می‌دانند.

او در ادامه گفت: روایات تفسیری ما تنقیح نشده، در حالی که روایات فقهی تنقیح شده است و وقتی امروزه به یک کتاب فقهی استدلالی می‌رسیم می‌توانیم به روایاتی استدلال کنیم، ولی در روایات تفسیری این‌چنین نبوده است.

در این مراسم آیت‌الله العظمی سبحانی و حجج‌الاسلام والمسلمین بنیادی و میرکتولی به سخنرانی پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تفسیر کوثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ابن بابویه قمى به شیخ صدوق مشهور شد؟ + فیلم

نقل احادیث و روایات ائمه به درستی کاری بود که در گذشته توسط همگان انجام نمی‌شود و برخی از افراد به دلیل سودجویی و منفعت طلبی به تحریف احادیث و روایات می‌پرداختند، اما ابن بابویه قمى به دلیل خارج نشدن از راه صواب برای نقل حدیث از ائمه (ع) به ویژه امام صادق (ع) و امام باقر (ع) به شیخ صدوق مشهور شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • چرا ابن بابویه قمى به شیخ صدوق مشهور شد؟ + فیلم
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • تقویم نجومی امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.