Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برخی از منابع خبری از انتقال «عمرالبشیر» رئیس جمهور مخلوع سودان به خارج از زندان به دلیل وخامت شرایط جسمانی خبر می‌دهند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ فایننشال تایمز در گزارشی نوشت کشور‌های حوزه خلیج فارس با حمایت مالی از شورای نظامی سودان در واگذاری قدرت به غیرنظامیان مانع تراشی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش فایننشال تایمز، در حالی که مردم و معترضان سودانی شورای نظامی را بخشی از رژیم سابق این کشور می‌دانند، عربستان و امارات با حمایت مالی از شورای نظامی تلاش دارند از واگذاری قدرت از این شورا به نهادی غیرنظامی جلوگیری کنند.
«روزالیند مارسدن» نماینده سابق انگلیس در سودان در گفتگو با فایننشال تایمز اظهار داشت:" حمایت دولت‌های عرب حوزه خلیج فارس از شورای انتقالی نظامی سودان به دلیل ادامه حضور نیرو‌های سودانی در جنگ یمن است؛ موضوعی که از سوی شورای نظامی سودان نیز تایید شد."   گزارش واشنگتن پست امروز (جمعه) نوشت، تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان در حالی وارد بیستمین روز خود می‌شود که انجمن مشاغل مستقل این کشور بر ادامه تحصن تا تحقق خواسته هایش تاکید کرد.
برخی از منابع آگاه نیز از وخامت وضعیت جسمانی «عمر البشیر» رئیس جمهور مخلوع سودان و انتقال وی به خارج از زندان «کوبر» خبر می‌دهند.
اعتراضات در سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۱۳۹۷) به دلیل گرانی آغاز و در نهایت به سرنگونی عمر البشیر منجر شد. تغییر در ساختار سیاسی و هرم قدرت این کشور همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سودان عمر البشیر عربستان امارات تحصن انتقال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم

حسین عوض، وزیر امور خارجه سودان در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتصاب وزیر امور خارجه جدید سودان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت ک حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات «کرم ابوسالم» کدام فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد؟
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • عاموس گلعاد: السنوار قدرت بیرون کردن اسرائیل از غزه را دارد
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق