Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:19:22 GMT

سیل 26 میلیارد ریال به کشاورزان اشنویه خسارت زد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۱۹۵

سیل 26 میلیارد ریال به کشاورزان اشنویه خسارت زد

سیدانور حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس بازدیدهای میدانی این میزان خسارت بیشتر به مناطق روستایی، مزارع، واحدهای دامی و تاسیسات کشاورزی وارد شد.
وی افزود: در مجموع 60 هکتار از مزارع گندم و نخود دچار 70 درصد خسارت به میزان یک میلیارد و180 میلیون ریال شد.
حسینی اضافه کرد: در بخش امور دام نیز کارشناسان میزان خسارت را 39‌ راس دام سنگین و سبک و 90 قطعه طیور با برآورد چهار میلیارد و 980 میلیون ریال برآورد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سیل همچنین به بیش از 10 هزار و 500 مترمربع تاسیسات کشاورزی و دامداری این شهرستان به ویژه در مناطق روستایی به میزان 40 درصد خسارت وارد کرد که این میزان نیز 21 میلیارد ریال برآورد شد.
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: مراتب برآورد خسارات این بخش به فرمانداری این شهرستان و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی منعکس شد که در صورت تامین اعتبار نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده اقدام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، اشنویه دارای 34 هزار هکتار زمین زراعی بوده که 23 هزار هکتار آن زیرکشت محصولات زراعی است.
بارش های شدید از روزهای پایانی سال گذشته تا روزهای اخیر موجب وقوع سیل در 24 استان کشور شد به طوری که در موج اول بارش ها، استان های گلستان و مازندران درگیر پدیده سیل شد و در مراحل بعد نیز استان های واقع در غرب و جنوب غرب کشور گرفتار شد.
سیل های اخیر در آذربایجان غربی به علت تدابیر مسوولان و اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه با کمترین میزان خسارت همراه بود.
9870/6185/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی استان کشور روزهای پایانی سال زمین سیل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه با موضوع ترویج الگوی کشت محصولات زراعی و باغی   در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی  برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با  اصول تغذیه، مبارزه با آفات، بیماری ها وعلفهای هرز در محصولات سیب درختی و کلزا آشنا شدند.

 مددکاران ترویجی بعنوان عاملین شبکه ترویج در روستاها نقش مهمی در  انتقال دانش فنی و سیاستهای بخش کشاورزی به بهره برداران دارند.

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند