Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@03:42:39 GMT

حدود ۳۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۳۳۱

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در پی بارندگی‌های اخیر حدود ۳۰ درصد مساحت کلی تالاب بین‌المللی هامون در ایران و افغانستان آبگیری شد و هامون سابوری کامل آبگیری شده و در حال افزایش عمق آب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه رودخانه فراه رود افغانستان همچنان به هامون سابوری جریان دارد، گفت: رودخانه پریان مشترک به سمت هامون پوزک در جریان است و حدود ۵۰ درصد هامون پوزک افغانستان آبگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هامون پوزک ایران یا چونگ خرگوشی هنوز آبگیری نشده است، ادامه داد: هامون هیرمند از طریق رود افضل آباد در حال آبگیری است و سنگُل سطح آن آبگیری شده و رودخانه نیاتک و لورگ باغ به سمت سابوری در جریان هستند.

پورمردان با اشاره به اینکه در حال حاضر چونگ دراز و روغنی آبگیری شده‌اند، گفت: در ارتباط با چاه نیمه‌ها نیز غالب آن آبگیری شده و ظرف روز‌های آتی ظرفیت آبگیری آن کامل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عمق آبگیری سابوری بیش از سایر بخش‌های هامون است، اظهار داشت: نیزار‌های سابوری در حال گسترش هستند.

انتهای پیام/ع

نیزار‌های سابوری در حال گسترش هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده گفت: هم اکنون تالاب‌های این شهرستان به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شده و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه‌سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

وی افزود: امسال ۳ میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالاب‌های سولدوز، دورگه‌سنگی و گرده قیط و ممیند این شهرستان نیز در حال انجام است.

قایمی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالاب‌ها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی امسال در تالاب‌های این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده،  در ادامه گفت: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان