Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس ایرادات و ابهامات ممنوعیت کاندیداتوری ۳ دوره نمایندگی را تشریح کرد. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که 3 دوره متوالی در مجلس بوده‌اند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که مصوبه مجلس ابهاماتی دارد، برای مثال نمایندگانی که یک سال نماینده بوده‌اند سپس سفیر یا وزیر شده‌اند، آیا یک دوره کامل در مجلس بوده‌اند یا خیر؟

وی افزود: از طرف دیگر آیا نماینده‌ای که میان دوره‌ای به پارلمان آمده نیز یک دوره برای وی محسوب می‌شود؟ به نظر بنده این مصوبه باید در کمیسیون شوراها بررسی بیشتری می‌شد اما به دلیل اینکه به تصویب نمایندگان در صحن علنی رسید،  نگهبان باید آن را بررسی و نظر بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در تشریح ایرادات دیگر ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که 3 دوره متوالی در مجلس بوده‌اند، گفت: در این روش  انتخاب مردم محدود شده و اگر با این شیوه از ورود نماینده‌ای که مورد اعتماد مردم است و از عملکرد آن راضی باشند، به مجلس جلوگیری کنیم سبب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

سلیمی تأکید کرد: در این شیوه زمانی که یک نماینده بداند که دور سوم، دوره آخر نمایندگی وی است وی عملکرد و انگیزه سابق را نخواهد داشت که این نیز باعث نارضایتی مردم می‌شود.

انتهای‌پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس دهم مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900620

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟