Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:37:19 GMT

جشنواره جهانی فیلم فجر، مستقل و به شکل فعلی برگزار شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۹۵۸

جشنواره جهانی فیلم فجر، مستقل و به شکل فعلی برگزار شود

تهران- ایرنا- منتقد و مدرس سینما با اشاره به مفید نبودن اعمال تغییرات در برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: بهتر است به جای تغییر، این جشنواره را به شکل فعلی برگزار کرده و آن را بهبود بخشیم.

روبرت صافاریان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: قبل از اینکه جشنواره جهانی مستقل شود، همیشه این بحث بود که برگزاری یک جشنواره بین المللی با مجموعه شرایط ما دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی هم که همزمان با جشنواره ملی برگزار می شد، بیشتر مهمانان برای بخش فیلم های ایران می آمدند.
وی ادامه داد: این مشکلات هنوز هست و با لحاظ کردن مشکلات، اکنون جشنواره به خوبی برگزار می شود.
این مدرس و منتقد سینما افزود: خیلی هم نخواهیم سربسته بگوییم، مهم ترین مشکل انتخاب فیلم با توجه به ممیزی هاست و اینکه هر فیلمی را نمی توانیم نمایش دهیم.
وی گفت: بسیاری فیلم های خوب و ارزشمند سینمایی هستند که بدون ممیزی نمی توان آنها را در جشنواره نمایش داد، امسال به طور خاص مساله هزینه های بالا و افزایش قیمت ارز هم‌ مزید بر علت شد ولی با لحاظ کردن همه این مسائل، جشنواره خوب انجام‌ شد و فرصتی فراهم آورد تا متخصصان و علاقمندان سینما بیشتر یکدیگر را ببینند.
صافاریان در مورد برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به شکل مستقل یا همزمان با جشنواره جهانی فیلم فجر نیز گفت: باید همین شکل را بهتر کنیم، به نظر من بهتر است بر کاری که شروع کردیم پافشاری کنیم و آن را جا بیاندازیم تا اینکه مرتب تغییر دهیم.

**بعضی فیلم‌ها مناسب جشنواره نبودند
وی در مورد کیفیت فیلم های جشنواره نیز اظهار داشت: چند فیلم خارجی را دیدم که خوب بودند ولی نمی خواهم اسم ببرم، اما می توانم بگویم بعضی فیلم های خارجی سطح خوبی برای شرکت در جشنواره نداشتند.
این مدرس سینما در مورد فیلم های ایرانی در جشنواره نیز گفت: فیلم های ایرانی گزینش خوبی برای شرکت در جشنواره داشتند و از نظر کیفی برای شرکت در جشنواره مناسب بودند.

**جایزه منتقدان در بیشتر جشنواره‌های معتبر وجود دارد
صافاریان که یکی از داوران جایزه حلقه منتقدان بین المللی همراه با باربارا لوری از فرانسه و جونیت جبنویان از ترکیه بوده در مورد افزودن آزمایشی این بخش در جشنواره گفت: اینکه یک جایزه متعلق به منتقدان بین المللی باشد خوب است و معمولا داوران این بخش که منتقد هستند از سوی فیپرشی (فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم) انتخاب می شوند.
صافاریان ادامه داد: در این جشنواره هم تاجایی که شنیده ام بعد از این فیپرشی داوران را معرفی می کند، این دوره فعلا به شکل آزمایشی برگزار شد.
منتقد سینما گفت: در مجموع وجود جایزه منتقدان بین المللی منطقی است و می شود از این فرصت برای افزایش و تعمیق روابط بین منتقدان داخلی و خارجی استفاده کرد.
سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 29 فروردین در پردیس چارسو با نمایش 163 فیلم و حضور 250 میهمان خارجی برگزار شد و شامگاه پنجشنبه با معرفی برگزیده ها به کار خود پایان داد.
سینمای سعادت، جلوه گاه شرق و جشنواره جشنواره ها بخش های اصلی و رقابتی جشنواره بودند، امسال جایزه حلقه منتقدان داخلی، جایزه حلقه منتقدان بین المللی و جایزه فیلم های اول و جایزه محمد امین (ص) نیز داده شد.
فراهنگ**9157 ** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره جهاني فيلم فجر سينما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید

سی و یکمین جشنواره بین‌الملل و معتبر هات داکس در عرصه مستند با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، جشنواره مستند هات‌داکس که از تاریخ ۲۵ آوریل تا ۵ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) در تورنتو کانادا برگزار شد و در نهایت مستند «کِشت انقلاب» محصول مشترک هند و نروژ به کارگردانی «نیشتا جین» موفق به کسب جایزه بهترین مستند از نگاه مخاطبان در بخش آثار بین‌الملل شد.

این مستند که درباره جنبش اعتراضی کشاورزان در هند است جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری بخش مستندهای بلند بین‌المللی را به خانه برد.

به گزارش اسکرین، جایزه بهترین فیلم مستند بلند کانادایی از نگاه مخاطبان با جایزه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا هم به «پابلو آلوارز مسا» برای مستند «تالاب سرباز» تعلق گرفت که به مبارزات سیمون بولیوار برای آزادسازی کلمبیا پرداخته است.

همچنین جایزه «لیندال تریسی» برای تجلیل از مستندسازان نوظهور کانادایی به میثم معتضدی سینماگر ایرانی تبار اعطا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • گیجگاه از کره‌ای‌ها جایزه گرفت
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید