Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@15:26:39 GMT

اشرف غنی: تا برگزاری انتخابات، رئیس جمهور باقی می مانم

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۲۴۹۸

اشرف غنی: تا برگزاری انتخابات، رئیس جمهور باقی می مانم

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در واکنش به خواست برخی سیاسیون و نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری برای کناره گیری رهبران حکومت وحدت ملی پس از اول جوزا/ خرداد اعلام کرد که تا انجام انتخابات ریاست جمهوری، او به عنوان رئیس جمهور افغانستان باقی می‌ماند.

رئیس جمهور افغانستان که امروز در مراسم افتتاح پارلمان صحبت می‌کرد گفت: نظام جمهوریت تداوم خواهد داشت و این ملت سزاوار عزت است نه سرافکندگی؛ این ملت به دشمن سرخم نخواهد کرد و ذلت را نخواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آن‌هایی که با پخش ابهام، شک و بدگمانی در پی تضعیف وثیقه ملی ما یعنی قانون اساسی هستند، نزدیک کودتا چیانند، ولی با رفتار نرم.

اشرف غنی تصریح کرد: این‌ها نمی‌دانند که هر بار کودتا چه هزینه بزرگی برای ملت به بار آورده است. من به آن‌ها می‌گویم که عصر کودتا پایان یافته است.

وی بیان داشت: امروز آنچه ما را زیر این سقف گرد آورده است و بسیار با افتخار گرد آورده است و با رای و نظر مردم گرد آورده است قانون اساسی افغانستان است. کسانی که این وثیقه را می‌خواهند به تعلیق ببرند جفا می‌کنند و برایشان اجازه جفا داده نخواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان اضافه کرد: من تا انجام انتخابات شفاف و سراسری در کشور رئیس جمهور هستم و مسئولیت‌های حساس و خطیر بر دوش دارم. من سرقوماندان اعلی قوای مسلح هستم و در شرایط حساس کنونی خبرگیری از سربازان دلیر ما جزئی از مسئولیت‌های من است.

آاین سخنان در حالی است که پیش از این یازده تیم انتخاباتی اعلام کرده اند که دوره کار حکومت وحدت ملی در اول جوزا/ خردداد ۱۳۹۸ به پایان می‌رسد و پس از این باید یک حکومت سرپرست ایجاد شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک اعضای هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور در نشست مشترک هیات دولت و استانداران با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: در دور اول انتخابات شاهد تحقق ۴ مولفه بودیم که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند یعنی امنیت سلامت رقابت و مشارکت در انتخابات.

وی افزود: در دور اول شاهد انتخاباتی بودیم که کاملاً رقابتی بود. دارای امنیت بود و در عین حال سالم و مشارکتی برگزار شد که جا دارد از همه دست‌اندرکاران مرحله اول انتخابات تشکر کنیم و ان شاءالله برای مرحله دوم نیز شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در کشور تاکید کرد: در خصوص مساله امنیت باید از همه حافظان امنیت کشور تشکر کنم و تاکید کنم که دشمن به دنبال آن است بر برخی امواج سوار شود و ناامنی‌هایی را در گوشه و کنار کشور ایجاد کند.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی