Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:49:09 GMT

1600 تخت بیمارستانی در قم راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۲۶۴۱

1600 تخت بیمارستانی در قم راه اندازی می شود

قم- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر یک هزار و 600 تخت بیمارستانی مجهز و به روز بر اساس استانداردهای جهانی در قم در حال راه اندازی است که تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل ایرانی خواه در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم، افزود: در حال حاضر زیرساخت های بیمارستانی در قم رو به بهبود است و این استان با دارا بودن بیش از 2 هزار تخت مجهز شرایط مطلوبی در این زمینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: از این تعداد، حدود 600 تخت در چند سال گذشته در قالب 2 بیمارستان مجهز نکویی- فرقانی و شهدا در قم راه اندازی شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: در سه سال آینده با راه اندازی حدود یک هزار و 600 تخت بیمارستانی به استانداردهای کاملی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعریف نموده دست یابیم و سرانه تخت بیمارستانی در قم ارتقا یابد.
ایرانی خواه خاطرنشان کرد: بیمارستان یک هزار تختخوابی از جمله بیمارستان هایی است که توسط بخش خصوصی در حال احداث است و توریسیم درمانی را در قم رقم خواهد زد.
وی افزود: این بیمارستان تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بر اساس تعهدات پیمانکار نیمی از تخت های آن نمیه نخست سال آینده راه اندازی می شود و بیمارستان نیز به طول کامل تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به فعالیت متخصصان و فوق متخصصان زبده در مراکز درمانی قم، گفت: به دلیل کمبودهایی که در بخش بهداشت و درمان این استان وجود دارد، از مردم عذرخواهی می کنیم و برای کاهش مشکلات و کمبودها با محوریت عدالت در سلامت و توجه به مناطق کم برخوردار شهری در تلاش هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که مجموعه بهداشت و درمان متولی تحقق 20 درصد از سلامت جامعه است، بیان کرد: 80 درصد ارتقاء سلامت فردی و اجتماعی بستگی به مشارکت و تعامل سایر سازمان ها و شهروندان دارد تا شاخص های بهداشت و درمانی ارتقا یابد.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاخص های بهداشتی در زمینه کاهش مرگ ومیر، واکسناسیون، سلامت مادر و کودک به حد مطلوب رسیده است و برای ادامه این روند باید به بهداشت عمومی و مراقبت های اولیه توجه ویژه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، سکته های مغزی و قلبی در سنین پایین محور تهدید کننده سلامتی جامعه است و شهروندان برای جلوگیری از چنین بیماری هایی باید با مراجعه به مراکز و پایگاه های سلامت نسبت به سنجش سلامت خود اقدام نمایند.
ایرانی خواه با اشاره به فعالیت حدود 150 مرکز و پایگاه سلامت در استان، گفت: تاکنون برای بیش از یک میلیون و 200 هزار تَن از جمعیت قم پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است و هدف این طرح توجه به مراقبت های اولیه سلامت است.
به مناسبت هفته سلامت، دانشگاه علوم پزشکی با استقرار ایستگاه پایش سلامت در مصلای قدس قم نسبت به سنجش شاخص های سلامت شهروندان از جمله فشار و قند خون توسط کارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اقدام نمود.
هفته نخست اردیبهشت ماه هر سال هفته سلامت نامگذاری شده است که شعار امسال «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی» می باشد. دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی و سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی و سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت، جمعیت و خانواده شعارهای هفت روز هفته سلامت است.
/2085/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي تخت بيمارستاني قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  عباسی ، مدیر شبکه بهداشت و درمان پیشوا در این رابطه گفت: با هدف مشارکت اقشار مختلف و کارکنان ادارات دولتی به منظور نهادینه شدن ورزش این همایش پیاده روی را برگزار کردیم. 
وی اضافه کرد: برنامه‌های متعددی برای این هفته در نظر داریم که اصلی‌ترین آن در روز پنجشنبه هفته جاری است که در آن سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان پیشوا ره به نام یکی از شهدای شاخص شهرستان نامگذاری می‌کنیم.
درپایان این همایش از شرکت کنندگان تست قند و فشارخون به صورت رایگان گرفته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی