Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@02:51:03 GMT

سيل اخير به رغم خسارت هاي گسترده، نمايش همبستگي ملي شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۲۹۶۱

سيل اخير به رغم خسارت هاي گسترده، نمايش همبستگي ملي شد

حجت الاسلام متقي نيا، با اشاره به اينكه ملت ايران براي ياري رساندن به سيل زدگان جانانه به ميدان آمدند، گفت: به رغم خسارت هاي گسترده سيل اخير نمايش وحدت و همبستگي مردم شد.

به گزارش خبرگزاري شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین قاسم متقی نیا، امروز(٦ارديبهشت) در خطبه های نماز جمعه خرم آباد،افزود: سيل اخير به دليل گستردگي خسارت هاي گسترده اي بر جاي گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت خرم آباد، با اشاره به خسارت سيل در استان لرستان، افزود: سیل اخیر دو سوم از زیرساخت های استان لرستان  را تخریب کرد. 

وي با تجليل از مشاركت مردم، گروه هاي جهادي، بسيج و نيروهاي مسلح در ياري رساندن به سيل زدگان، اظهار داشت: با وجود آسیب فراوان  اين سيل باعث تقويت همبستگي و همدلی بین نظامیان و مردم شد.

حجت الاسلام متقي نيا، با بيان اينكه نيروهاي جهادي حضوري موثر و گسترده در ياري رساندن به سيل زدگان داشتند، ابراز كرد: هم اكنون بيش از چهارهزار نفر نیروی امدادی در کنار مردم سیلزده لرستان حضور دارند. 

امام جمعه موقت خرم آباد، با اشاره به اقدام آمريكا و غربي ها كه با رفتار تحقير آميز قصد كمك داشتند، افزود: همدلي واتحاد مردم در ياري رساندن به سيل زدگان رسوايي بزرگ براي غربي ها بود. 

حجت الاسلام متقی نیا، در ادامه  با اشاره به انتصاب فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار سلامي شخصيتي محبوب و داراي سوابق بالايي است. 

وي با اشاره به اقدام آمريكا در تروريستي خواندن سپاه، بيان كرد: سپاه فرزند انقلاب است وگام بلندی در آغاز دهه پنجم انقلاب داشته و دارد. 

امام جمعه موقت خرم آباد خاطر نشان كرد: در چند روز گذشته مجلس شورای اسلامی اقدام متقابل علیه آمریکا در تروریست خواندن سپاه را تصویب کرد که جای تشکر دارد.

وی افزود: مصوبه مجلس جنبه دفاعی داشت که باید جنبه هجومی علیه آمریکا در مصوبات مجلس بیشتر شود.

حجت الاسلام متقي نيا،  دنياي استكبار از موفقيت جبهه مقاومت در منطقه كينه دارد، اظهار كرد:مثلث شوم غربی، عربی و عبری پدر و مادر ترویست ها در منطقه هستند و برای نابودی دین نقشه می کشند.

تقويت كار و كارگر بستر تقويت توليد و اقتصادملي است

امام جمعه موقت خرم آباد، همچنين به روز كارگر اشاره كرد و گفت: تقويت كار و كارگر جهت تقويت توليد و اقتصاد ضروري است.

امام جمعه موقت خرم آباد، با اشاره به اهميت تقويت فرهنگ كار و حمايت از كارگران، ابراز كرد:حیات یک ملت مرهون  كار و کارگر است. 

 دهه تکریم و گرامیداشت مساجد و اهميت مشارکت در این امر خداپسندانه و سالروز پیروزی ویتنام بر آمریکا  از ديگر محور هاي سخنان خطيب جمعه خرم آباد بود. 

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان خسارت سیل مسجد مقدس جمکران سیل سپاه استان بوشهر سيل لرستان همبستگي اتحاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد با بار مالی ۱۸۴ میلیارد ریال وارد کرده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد هادی طهرانی مقدم مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال به بنا‌ها و آثار تاریخی استان آسیب وارد کرد.

وی افزود: در بارندگی‌های شدیدی که هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان رخ داد بخش زیادی از بنا‌ها و آثار تاریخی استان خسارت‌هایی از ۱۵ تا ۹۰درصد دیدند.

وی ادامه داد: در همین راستا و پس از ارزیابی و بررسی‌های کارشناسان میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان، مسجد تاریخی عبدالقادر واقع در نیکشهر با ریزش حصار، دیوار‌ها و نفوذ آب مواجه شد که طبق ارزیابی کارشناسان حدود ۹۰درصد دچار خسارت شده که بیشترین خسارت را در میان آثار دیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قلعه فیروزآباد راسک و آتشکده کله گنگ نیز به دلیل ریزش دیوار‌ها ۵۰ درصد تخریب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بافت قلعه نو زهک، قلعه کنت سراوان و مقابر سورو و شیشه ریز سیب و سوران به دلیل ریزش دیوار‌ها و نفوذ آب و رطوبت و از بین رفتن کاهگل‌ها تا ۴۵ درصد دچار تخریب شدند.

طهرانی‌مقدم گفت: برج‌ها و دیوار‌ها و فضا‌های داخلی قلعه‌هایی مانند انوشیروان چابهار، دانش‌سرای مقدماتی زاهدان، قلعه تیس چابهار و قلعه بمپور هم به دلایلی همچون شستشوی کاهگل ها، نفوذ آب و ریزش دچار تخریب شده و خسارت‌هایی تا ۴۰ درصد به هر کدام از این بنا‌ها وارد شده است.

وی بیان کرد: در مجموع بارندگی‌های اخیر به ۶۰ اثر و بنای تاریخی در سطح استان سیستان وبلوچستان خسارت‌هایی بین ۱۵ تا ۹۰ درصد وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تا این لحظه میزان برآورد خسارت وارده شده به این بنا‌ها بر اثر بارندگی و سیلاب‌ها بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال تخمین زده شده است و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی که در روز‌های آینده خواهیم داشت میزان خسارت را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است