Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم صادرات نفت ایران و جایگزینی نفت عربستان سعودی و امارات رویایی است که آمریکایی ها بر مبنای آن دست به این چنین اقداماتی زده اند اما ایران برای مقابله با این تهدید اهرم فشاری به نام تنگه هرمز را در اختیار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس  شاید برای بعضی ها این سوال پیش آمده باشد که به صفر رساندن صادرات نفت ایران تا چه حد به واقعیت نزدیک است و یا آمریکا بازهم دست به تهدیدی توخالی زده است؟

اگرکمی به تبعات چنین تصمیمی نگاه شود شاید رسیدن به این پاسخ چندان کار مشکلی هم نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم صادرات نفت ایران و جایگزینی نفت عربستان سعودی و امارات رویایی است که آمریکایی ها بر مبنای آن دست به این چنین اقداماتی زده اند اما ایران برای مقابله با این تهدید اهرم فشاری به نام تنگه هرمز را در اختیار دارد.

این تنگه روزانه محلی برای صادرات 17 میلیون بشکه نفت خام و دیگر محصولات از خاور میانه به اروپا است که عملا مسدود سازی آن علاوه بر مختل کردن اقتصاد کشور های حاشیه خلیج فارس، قیمت هر بشکه نفت خام را هم به شدت افزایش خواهد داد؛ اقدامی که قطعا کشور هایی همچون ترکیه و چین را هم تحت الشعاع قرار خواهد داد و بیشترین ضربه را به اقتصاد آمریکا وارد می سازد. تبعاتی که حتی روزنامه انگلیسی گاردین هم به آن اعتراف کرده است.

 

 اما علاوه برتنگه هرمز ، ایران اهرم فشار دیگری را هم در دست دارد. تنگه ی باب المندب. این تنگه شاهراهی برای صادرات و واردات از آسیا به اروپا و آمریکا است ، تنگه ای که امروزه به لطف تسلط انصارالله یمن و به مدد حضور مقتدر نیروهای دریایی سپاه در نزدیکی دریای سرخ در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

 

حال با توجه به موارد فوق و همچنین مخالفت جدی چین و ترکیه با این تصمیم آمریکا ، باید مجددا به این سوال پاسخ داد که که تهدید لغو معافیت مشتری های نفتی ایران لاف تو خالی می باشد یا ادعایی واقعی؟

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: شبکه های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

کد خبر 849311 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها احمد وحیدی دفاع - سپاه پاسداران ایران و پرتغال خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اسماعیل‌نژاد: تلاش می‌‌کنم جای خالی دوستانم را پر کنم
  • عجیب اما واقعی؛ این اتفاق فقط در ایران می‌افتد
  • هم قسم در رختکن: لیگ قهرمانان برای رویس!
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • چین برای اولین بار توافقنامه ادعایی 2016 دریای چین جنوبی با فیلیپین را منتشر کرد
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد