Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-06@14:09:41 GMT

بازی و سرگرمی؛ نمرات و خلاصه نقدهای Days Gone

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۳۴۴۷

بازی و سرگرمی؛ نمرات و خلاصه نقدهای Days Gone

با عرضه جهانی بازی Days Gone نمرات و خلاصه نقدهای این عنوان در منابع معتبر منتشر شده‌اند.

طرفداری –  ساعاتی پیش بازی انحصاری Days Gone برای کنسول PlayStation 4 در دسترس خریداران آن قرار گرفت. در این مطلب نمرات و خلاصه نقدهای این عنوان در وبسایت‌های معتبر را مرور خواهیم کرد.

Days Gone یک بازی جهان‌باز و اکشن ماجراجویی است که وقایع آن در جهانی پسا آخرالزمانی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در Days Gone شما کنترل دیکن سنت‌جان را در دست خواهید گرفت. دیکن یک جایزه بگیر ولگرد است که ترجیح می‌دهد خطرات ناشناخته موجود در بیراهه‌ها را به جان بخرد تا اینکه در اردوگاه‌های امن جنگل‌ها زندگی کند. اتفاقات بازی رویدادهایی را روایت می‌کنند که دو سال پس از شیوع یک بیماری همه‌گیر در حال وقوع هستند. این بیماری تقریبا تمام جمعیت جهان را از بین برد اما میلیون‌ها انسان دیگر را به موجوداتی تبدیل کرد که بازماندگان آنها را Freaker می‌نامند. فریکرها از روی منطق عمل نمی‌کنند، موجوداتی وحشی هستند و در واقع بیشتر به حیوانات شباهت دارند تا انسان‌ها، هرچند کاملا زنده هستند و به سرعت تکامل پیدا می‌کنند. دسته‌های بزرگی که از صدها فریکر تشکیل شده است در یک زمان و در کنار یکدیگر حرکت می‌کنند، حمله می‌کنند و غذا می‌خورند. برخی از دسته‌ها در تاریکی شب در بزرگراه‌ها سرگردانند و برخی دیگر که منبعی از غذا پیدا کرده‌اند در یک مکان ساکن شده‌اند. در این میان، دیکن با بکارگیری مهارت‌هایی که در زندگی قبل خود، یعنی زمانی که یک موتورسوار خلافکار بود، به دست آورده در مبارزه‌ای پایان‌ناپذیر با فریکرها قرار دارد. اما آیا او می‌تواند جان سالم بدر ببرد؟

با این توضیحات مختصری که راجع به داستان Days Gone ارائه شد، اکنون نوبت به بررسی نمرات و بازخورد این بازی در میان منتقدان می‌رسد. Days Gone در زمان معرفی، به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول PlayStation 4، موجی از شور و هیجان را در میان دارندگان کنسول PS4 به پا کرد. اما بر خلاف تمام انتظارات، این بازی که توسط استودیو Bend ساخته شده، تاکنون از میان 83 نقد ثبت شده، در کمال تعجب نمره‌ی نه چندان خوب 72 را کسب کرده است.

در ادامه تعدادی از مهمترین خلاصه نقدها و نمرات بازی Days Gone را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

1- PlayStation LifeStyle با نمره 90:

به نظر می‌رسد بازی Days Gone تمام انتظاراتی که از یک بازی انحصاری PlayStation می‌رود را برآورده کرده است، اما حس جاه‌طلبی در آن دیده نمی‌شود. علیرغم تمام بازی‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌هایی که می‌توان بازی را براحتی با آنها مقایسه کرد، Days Gone همه‌چیز را به شیوه‌ی مخصوص به خود ارائه می‌کند. هرچه بیشتر آن را بازی کردم، بیشتر از بازی خوشم آمد، تا زمانی که این ماجرای طولانی به پایان رسید و من دوست نداشتم این ماجراجویی تمام شود. سم ویتور در نقش دیکن سنت‌جان عملکردی درخشان داشت و ماجرای بقا، انسانیت، و خودشناسی دیکن در جهانی مرگبار با استفاده از یک موتورسیکلت تجربه‌ای است که هیچکس نباید آن را از دست بدهد.

2- Power Unlimited با نمره 86:

تب و تاب بازی همیشه چندان بالا نیست و داستان فاقد ماهیت حماسی بازی The Last of Us است، اما اگر شما به دنبال یک ماجراجویی تک نفره و باشکوه در این عصرهای طولانی بهاری هستید، Days Gone بازی مناسبی برای شماست.

3- Wccftech با نمره 84:

بازی Days Gone سازنده‌ی خود یعنی Bend Studio را پس از سالها فراموشی یک بار دیگر بر روی رادار علاقه‌مندان به PlayStation قرار داده است. درحالیکه بازی هیچ نوآوری خاصی در زمینه جهان باز یا مکانیک‌های گیم‌پلی ندارد، عنوان لذت‌بخشی است که جلوه‌های بصری زیبا و داستان و نفش‌آفرینی بی‌نظیر شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد و راه را برای عرضه دنباله‌هایی بر ماجراهای «دیکن سنت‌جانِ ولگرد» باز می‌کند.

4- Game Rant با نمره 80:

اشتباه نکنید، با وجود آنکه این بازی به خوبی ساخته شده است، عناصر آشنای بسیار دارد که در زیر پوشش یک آخرالزمان پر از زامبی مخفی شده‌اند. بازیکنان PS4 می‌توانند بدون دغدغه بازی را تجربه کنند و با رضایت از آن دست بکشند. تنها بدانید که این بازی همانند تعدادی از عناوین انحصاری سونی در گذشته نیست که تمام بخش‌هایش فوق‌العاده باشند.

5- VideoGamer با نمره 80:

بازی Days Gone عنوانی است که به فیلم‌های تجاری خشن و زیبا شباهت دارد، صحنه‌ها و داستان آن پر از هیجانات سنگی است و زمانی که بازی به پایان رسید، متوجه شدم از شخصیتی به نام دیکن سنت‌جان خوشم آمده؛ این خود یک دستاورد است.

6- Attack of the Fanboy با نمره 80:

بازی Days Gone جهانی خطرناک و متروک که پر از انسان‌ها و اتفاقات شوم است را ارائه می‌دهد. اگر شما حاضرید با اندکی کمبود کنار بیاید، پاداشتان یکی از بهترین بازی‌های آخر الزمانیِ زامبی محور و جهان‌باز است که تا به امروز ساخته شده.

7- Vandal با نمره 80:

Days Gone یک بازی لذت‌بخش است که محیطی زیبا، ایده‌هایی هیجان‌انگیز و داستانی خوب دارد، اما Bend Studios لقمه‌ای بزرگتر از دهانش برداشته و این را می‌توان دید. بازی بیش از حد برای ماجراجویی در جهانی باز ایده دارد، و اجرای این ایده‌ها همیشه مطابق انتظارات نیست. در مجموع، بازی سرگرم کننده و یکدست است، اما اگر Days Gone پروژه‌ای با جاه‌طلبی کمتر بود شاید نتیجه‌ای بهتر داشت.

8- COGconnected با نمره 80:

بازی مشکلات موقت زیادی دارد، اما Days Gone لحظات خوشی را رقم می‌زند. سفر در میان طبیعت وحشی و بیکران بازی به منظور از بین بردن دسته‌های دشمنان بدون شک جالب است و قصه دیکن که با کتاب داستان‌های کامیک شباهت دارد قابل قبول است. آیا Days Gone یک بازی جهان‌باز بسیار خوب است؟ نه کاملا. آیا ارزش بازی کردن را دارد؟ بله حتما. محیط زیبا که به خوبی طراحی شده یک ویژگی لذت‌بخش است و پیچیدگی‌های فنی که در ترکیب بازی‌های انحصاری سونی دیده می‌شود Days Gone را به یک غافلگیری بهاری زیبا تبدیل کرده است.

9- IGN ژاپن با نمره 79:

بازی Days Gone با یک جهان باز زیبا و بزرگ، گله‌های بزرگ فریکرهای آلوده شده، و بیش از 30 ساعت داستان عنوانی است که در ظاهر به خوبی جلا داده شده است. هرچند، بازی چیزی که واقعا به یاد ماندنی باشد را برای ارائه ندارد، و نگهداری از موتورتان می‌تواند آزاردهنده باشد. با این وجود، نقطه قوت این بازی در جستجوی جهان باز با استفاده از موتور و ویژگی‌های قهرمان موتورسوار، دیکن، نهفته است.

10- Game Informer با نمره 78:

بازی Days Gone ساختار خوبی در بخش گیم‌پلی دارد. کمبود منابع و وجود همیشگی تهدید زامبی‌ها آنقدر من را بی‌تاب و آرام می‌کرد که به زور تصمیم می‌گرفتم پا به فرار بگذارم. اما ناتوانی در ارائه‌ی داستان یا جهانِ باز به طور کامل موجب می‌شود که بازی ترکیبی از احتمالات و محدودیت‌ها باشد.

11- TrueGaming با نمره 75:

Days Gone یک بازی اکشن جهان باز کاملا خوب است. هرچند، بازی مشکلاتی که در بسیاری از عناوین جهان‌باز می‌بینیم را به همراه دارد به طوری که هیچ چیز جدیدی ارائه نمی‌کند و شما هجوم گله‌ای عظیم از زامبی‌ها که برای شکار دنبالتان هستند را تا نیمه‌ی دوم بازی مشاهده نخواهید کرد.

12- US Gamer با نمره 70:

آخر الزمان پر از زامبی قلمروی پر از جزئیات است و تنها گشت و گذار در جهان بازِ Days Gone ممکن است تا حدودی موجب تمایز بازی شود. تمرکز بالایی بر روی روایت وجود دارد، اما دیکن سنت‌جان نمی‌تواند وزن این روایت را آنطور که باید حمل کند. Days Gone دارای نقاط برجسته و ویژگی‌های لذت‌بخشی است اما بازی در آغاز تاکید چندانی بر روی آنها ندارد و بازیکن باید در ابتدا با اندکی یکنواختی دست و پنجه نرم کند. با این وجود، Days Gone پایه مناسبی برای چیزی بهتر است، پس باید امیدوار باشیم که به Bend فرصت بهبود آن داده شود.

13- GamesRadar+ با نمره 70:

با وجود برخی از مشکلات، Days Gone یک ماجراجویی قوی و درگیرکننده‌ی جهان باز و زامبی‌محور است.

14- Push Squar با نمره 70:

سبک بقا و وحشت بازی Days Gone به صورت نامحسوس آنقدر به بازی هویت می‌دهد که راه خود را از بسیاری از عناوین جهان‌باز فعلی جدا کند. وجود مجموعه بزرگی از مکانیک‌های گیم‌پلی موجب سرگرم کننده بودن اتفاقات بازی شده‌اند، حتی اگر طراحی معمولی ماموریت‌های بازی در تمامی موارد بهترین استفاده را از این ویژگی نکرده باشد. داستان بازی ممکن است متناقض باشد و بازی در مجموع به خوبی دیگر عناوین انحصاری PS4 پرداخت نشده است. اما در بین دیگر بازی‌های ویدیویی، عناوین بدتری در مقایسه با Days Gone نیز وجود دارد.

15- IGN با نمره 65:

می‌توان احساس کرد که بازی Days Gone کش آمده است، مانند فیلمی که یک ساعت بیشتر از آنچه نیاز است یا می‌بایست ادامه پیدا کرده. بازی بهم ریخته و سردرگم است، اما آماده آن باشید که با دسته‌های بزرگ و وحشی زامبی یا آتش‌سوزی‌های نفسگیر روبرو شوید. بازی در مواردی خوب است، اما این ویژگی‌های خوب زیر روایت داستانی پیچیده، ماموریت‌های تکراری دفن شده‌اند. همچنین ماموریت‌های اجباری بیش از حد در بازی گنجانده شده‌اند بدون آنکه جزئیات کوچکتری که ممکن بود شخصیت بیشتری به بازی بدهند مورد توجه قرار بگیرند.

16- GameSpot با نمره 50:

من کارهای زیادی در بازی Days Gone انجام دادم. تک تک لانه‌های فریکر را سوزاندم، تمام کیمنگاه‌ها را پاکسازی کردم، موتورم را تا بالاترین حد ارتقا دادم، چند گله را چون دلم میخواست نابود کردم. مانند رابطه بین دیکن و سارا، ادامه دادم چون امیدوار به پیدا کردن چیزی بودم یا سرنخ‌ها را دنبال کردم به امید آنکه به نتیجه‌ای شگفت انگیز یا رضایت‌بخش یا تاثیرگذار دست پیدا کنم. اما من در پایان تمام اینها، تنها دچار جراحت شدم.

17- Slat Magazine با نمره 30:

بازی سطح پایه‌ای از کیفیت را برآورده که ما آن را از یک عنوان دارای بودجه ساخت بالا انتظار داریم، با این وجود Days Gone خسته کننده و تجربه‌ای پوج است.

18- VG247، نمره هنوز مشخص نشده است:

کمبود انتقال بدون وقفه بین کاتسین‌ها و گیم‌پلی بدان معناست شما اغلب مشغول تماشای صفحه‌ای تیره هستید و بای در همین مورد برای شما مزاحمت ایجاد می‌کند. داستان قابل پیش‌بینی است، فعالیت‌هایتان تکراری هستند، و مشکلات فنی از قبیل افت فریم ریت، گیر کردن بازی، باگ‌های بی‌شمار، دائما برایتان مزاحمت ایجاد می‌کنند. در عین حال، Days Gone هنوز هم نسبت به بسیاری از انحصاری‌های اخیر Xbox One بهتر است، تنها مشکل بازی آن است که به هیچ وجه به استانداردهای عناوین انحصاری PS4 نزدیک نیست.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خلاصه بازی رئال مادرید ۳ - کادیز ۰

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها