Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@22:47:22 GMT

اختیارات برخی دستگاه ها مانعی برای تولید بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۴۹۸۶

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران در حاشیه نشست مشترک بخش خصوصی با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در یاسوج گفت: در این جلسه تلاش شد قوانینی که مانع کسب و کار است، بررسی و اصلاح شود.
امیرزاده با بیان اینکه بودجه دولت آنقدر نیست که مشکلات مردم حل شود، افزود: ما باید نگرش‌ها را تغییر دهیم تا بتوانیم بخش خصوصی با امنیت فکری و ذهنی بیشتر به فعالیت‌های خود در جهت ایجاد اشتغال ادامه دهند و خود را در فرصتی که برای خدمت به مردم دارند راحت‌تر ببینند که بتوانند خدمات رسانی و اشتغالزایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این نشست‌ها برای بخش خصوصی می‌تواند تاثیر گذار باشد، گفت: برخی از مصوبات مجلس در کمیسیون برنامه و بودجه در چند سال اخیر همین بوده است که راه حل‌هایی برای مسائل مالیاتی و تهاتر ایجاد کنند و بتوانند بیمه‌ها تامین اجتماعی‌ها را برای بخش خصوصی تامین کنند.
امیر زاده ادامه داد: ممنوع الخروجی، بستن حساب‌های بانکی و قفل کردن شرکت‌ها با اختیارات قانونی بعضی از ارگان‌ها دولتی، هزینه‌های تولید وعوارض موجب آسیب‌پذیرشدن بخش خصوصی وتحمیل غیر مستقیم هزینه‌ها به مردم می‌شود.
رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران با بیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی وضعیت خوبی ندارد اضافه کرد: بخش خصوصی به علت نبود منابع مالی با مشکل تأمین مواد اولیه روبرو است که همه این‌ها فداکاری و اراده میخواهد.
وی گفت:ما خواستار این هستیم که وزارت دارایی و سازمان تامین اجتماعی شرکت‌هایی را که در حال فعالیت هستند به‌دلیل اختیارات قانونی که دارند قفل نکنند و اجازه فعالیت به آن‌ها بدهند تا بتوانند کار کنند و مالیات تامین اجتماعی را تامین کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، اعلام کرد: «اعتبارات رفاه و تأمین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در این مدت، متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به یکهزار و ۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود نوشت: تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سو تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱,۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6097076

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲
  • دومفریز، آرناتوویچ و کاربونی گزینه‌های فروش اینتر برای تامین بودجه؛ اینزاگی مهاجم می‌خواهد
  • تامین اعتبار مطالعات چهار پروژه شیلات استان اردبیل
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین