Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:32:54 GMT

پنتاگون300 نظامی را به مرز مکزیک اعزام کرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۵۹۱۵

پنتاگون300 نظامی را به مرز مکزیک اعزام کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی پنتاگون از اعزام 300 نظامی آمریکایی به مرز مکزیک و تمهیدات جدید وزارت دفاع برای کنترل موج مهاجران خبر داد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتد پرس بامداد شنبه نوشت: چارلز سامرز سخنگوی پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این تصمیم به عنوان واکنشی به درخواست وزارت امنیت داخلی آمریکا اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر وظایف معمول امنیتی، رانندگی اتوبوس های حامل مهاجران بازداشتی و تدارک غذا برای مهاجران بخش دیگری از وظایف آنان است.
قرار است که این سیصد نظامی به حدود دو هزار و 900 نیروی فعال گارد ملی در حمایت از وزارت امنیت داخلی آمریکا در منطقه مرزی با مکزیک بپیوندند.
ترامپ با تاکید بر مقابله شدید با مهاجران غیرقانونی و تبعات ناخوشایند حضور آنان در آمریکا، سعی در جذب نظر مردم این کشور و هم حزبی های خود دارد و در مقابل، دموکرات ها نیز با برجسته سازی برخورد غیرانسانی ترامپ با جمعیت مهاجر، از آن برای کاهش مشروعیت ترامپ و حقانیت خودشان سود می جویند.
بصورت روزانه تلاش مهاجران برای ورود غیرقانونی به مرز آمریکا به درگیری نیروهای پلیس و اعضای کاروان مهاجران آمریکای مرکزی منجر شده و نیروهای دولتی اقدام به شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی می کنند.
شبس**9460**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پنتاگون 300 نظامي مرز مكزيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • نشریه تایم: حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • حمله بایدن به ژاپن و هند/ آن‌ها بیگانه هراس هستند!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین