Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:08:04 GMT

سند توسعه متوازن شهرستان سرایان تدوین می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۶۰۶۲

سند توسعه متوازن شهرستان سرایان تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق معتمدیان جمعه شب در جمع مردم شهرستان سرایان اظهار کرد: هدف از حضور در شهرستان‌های استان شنیدن مشکلات مردم و شناخت کامل‌تر ظرفیت‌های منطقه است.

وی با بیان اینکه سرایان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه دارد، این شهرستان را قطب کشاورزی برشمرد و افزود: می‌بایست حمایت جدی از کشاورزان، باغداران و دامداران منطقه صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این راستا دولت با اختصاص تسهیلات کم بهره و حمایت‌های آموزشی و ترویجی به یاری این قشر زحمت کش خواهد پرداخت.

وی با اشاره به تازه تأسیس بودن شهرستان گفت: این شهرستان نیاز مند توجه بیشتر است و بدین منظور ارتقا ادارات شهرستان که به صورت نمایندگی هستند به منظور ارائه خدمت بهتر به مردم پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استان و بخصوص شهرستان سرایان حداکثر استفاده را ببریم گفت: یکی از اولویت‌های ما حمایت از سرمایه گذاری در بخش فرآوری محصولات معدنی است.

معتمدیان، «معادن» را یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود منطقه برشمرد و بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و فرآوری این محصولات تاکید کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که عوائد و منفعت ثروت‌های موجود منطقه باید به مردم منطقه برسد افزود: با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از سرمایه گذاری در ظرفیت‌های منطقه و به خصوص معادن و اشتغال حمایت خواهد شد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی، گردشگری و صنایع دستی را از دیگر ظرفیت‌های مهم شهرستان سرایان برشمرد و تصریح کرد: این مهم در زمینه اشتغال و توسعه در استان مورد توجه قرار گرفته و در اولویت است.

وی با اشاره به این مطلب که در سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی و دولت اعتبارات خوبی در خصوص وام‌های اشتغال روستایی تخصیص داده‌اند ابراز امیدواری کرد: بر این اساس به موضوع صنایع دستی و گردشگری توجه بیشتری شود.

وی به وضعیت جاده‌ها و راه‌های شهرستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: با جذب منابع ملی و تخصیص اعتبارات استانی بر اساس اولویت در زمینه بهینه سازی مسیرها اقدام شود.

وی در ادامه به ضرورت تدوین سند توسعه متوازن شهرستان سرایان اشاره کرد و افزود: به سازمان مدیریت استان مأموریت داده شده تا با همکاری استانداری نسبت به این امر در اسرع وقت اقدام کند.

وی تصریح کرد: بر اساس این سند ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه مشخص و جهت گیرهای توسعه بر آن اساس خواهد بود.

استاندار به وضعیت بحرانی دشت‌ها و فرونشست‌ها و خشکسالی‌ها هم اشاره کرد و افزود: نیازمند تغییر الگوی کشت هستیم و یکی از اولویت‌های ما همین خواهد بود.

بنا به گزارش خبرنگار ما در این جلسه امام جمعه و رئیس شورای اسلامی سرایان به بیان مشکلات و مسائل مردم پرداختند.

استقرار متخصصین در شهرستان، اصلاح قوانین دست و پا گیر به نفع مردم، رسیدگی به وضعیت مسیرهای مواصلاتی استان، دوبانده شدن محور فردوس، سرایان و سه راهی روم، ایجاد بخش مرکزی، احداث شهرک گلخانه‌ای، توجه به نواحی صنعتی، انتقال آب دریای عمان به شهرستان و … از دیگر خواسته‌های این دو مقام مسئول بود.

کد خبر 4600931

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی سرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه یکشنبه در دیدار مدیرکل و مسئولان حج و زیارت استان سمنان به میزبانی دفتر خود در سمنان با بیان اینکه محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان تدوین شود، تاکید کرد: حجاج در کنار سفر معنوی حج از ظرفیت‌های فرهنگی هم بهره مند شوند.

وی افزود: هر چه زائران کاروان‌های زیارتی از نظر محتوای دینی، آموزشی و فرهنگی غنی شوند، تأثیر گذاری سفر حج بیشتر خواهد شد.

امام جمعه سمنان همچنین گفت: اتفاقات بسیار خوب و ارزشمندی از حیث فعالیت‌های آموزشی زائران به انجام رسیده که این امر بسیار مبارک و مؤثر است.

مطیعی با بیان اینکه باید تلاش نمود تا ضمن بهره گیری از ظرفیت فرودگاه‌های استان، امکان اعزام زائران از طریق دو فرودگاه سمنان و شاهرود فراهم شود.، تاکید کرد: بی تردید خدمتگزاری به زائران موجب گره گشایی و رفع مشکلات کارگزاران نیز خواهد شد.

وی افزود: زائران استان سمنان دارای سطح فرهنگی بسیار بالایی بوده و همراهی قابل توجهی با عوامل زیارتی کاروان دارند.‌

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: با توجه به رویکرد جدید دولت سعودی به مسئله حج و عمره، می‌بایست ترتیبی اتخاذ گردد تا ضمن ارائه آموزش‌های لازم به زائران نسبت به استفاده مفید از فرصت ناب این سفر معنوی و درگیر نشدن در حواشی، اطلاع رسانی شود.

کد خبر 6097707

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران