Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-04@04:38:56 GMT

مجموعه منشور حوزه به زودی منتشر خواهد شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۶۲۱۰

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز(جمعه)، در سومین اجلاسیه مدیران و مدرسان گروه های تبلیغی کشور که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، عنوان کرد: از تمامی طلابی که در سیل اخیر به امدادرسانی پرداختند تشکر می کنم و زبان من برای تقدیر از این طلاب جوان قاصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فلسفه حوزه و روحانیت خدمت به خلق خدا بوده و این خدمت و نوکری یک امر عرضی نیست و از هویت های ذاتی حوزه علمیه به حساب می آید.

مدیر حوزه های علمیه گفت: ذات روحانیون با خدمت به ارزش های الهی گره خورده و این خدمت زمانی تجلی پیدا می کند که خود را با مردم پیوند دهیم و امیدواریم روزی تمام مردم دنیا بفهمند که حوزه برای خدمت به بشریت در حال تلاش است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: بنده در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتم، به ایشان عرض کردم که در شرایط کنونی نیازمند بازمهندسی و پایه ریزی طرح هایی هستیم که ایشان فرمودند که این طرح های بلند پروازی بوده اما درست است و بنده هم دیگران را پای کار خواهم آورد.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه یعنی در خدمت مردم بودن و حوزه نیامده تا این را به رخ کسی بکشد، بلکه به میدان آمد تا ذات حقیقی خود را به منصه ظهور بگذارد.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: کار جهادی مشتمل بر چند عنصر است، نخست هدف های بلند، دوم عشق و اخلاص، ثالثا استقبال از سختی ها، رابعا عبور از شرایط عادی و خامسا ایثارگری و استقبال از سختی توسط مجاهدان از جمله این عناصر است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: حوزه در عین حال که دارای ذات خدمتگزاری است، باید ذات جهادی نیز داشته باشد و یک عالم دین از صبح تا شب خود را خادم و مجاهد باید بداند و انقلاب اسلامی در گام دوم خود نیاز مند چنین افرادی است.

وی ابراز کرد: تقاضای بنده این است که این حرکت های جهادی که از یک سال گذشته در میان طلاب آغاز شده تبدیل به فرهنگ شود، بنده هم از مرکز مدیریت حمایت می کنم که این کارها تبدیل به بسته ای تربیتی شده و در اختیار طلاب سراسر کشور قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در لایحه اقتصادی متخصصان حوزوی ورود کردند و پس از پیگیری های نمایندگان مجلس بخش هایی از این لایحه ها اصلاح شد و حوزه این آمادگی را دارد که نسخه های خود را در مسائل روز مانند بانکداری ارائه دهد.

آیت الله اعرافی یادآور شد: روح حوزه خدمت و شیوه کار آن جهادی است و این شیوه کار پیشینیان ما بوده و اکنون نیز باید این راه توسط طلاب دنبال شود.

وی با اشاره به منشور حوزه ادامه داد: به زودی مجموعه منشور حوزه منتشر خواهد شد و در قم و دیگر استان ها نیازمند تشکیل شبکه هماهنگی توسط چندین نهاد حوزوی هستیم تا در صورت بروز اتفاق به صورت شبکه ای به انجام ساماندهی امور بپردازد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد، در نشستی با حضور حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان و حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به امضا رسید.
 
در بخشی از این تفاهم‌نامه آمده است: برای گسترش همکاری و بهره‌گیری از منابع انسانی حوزه‌های علمیه در زمینه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و مدیریتی متناسب با شئون حوزویان و همچنین ضرورت استفاده از منابع موقوفات مرتبط با حوزه و نیز توسعه فرهنگ وقف، تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد منعقد می‌شود.
 
تشکیل کارگروه همکاری و تعامل متشکل از نمایندگان دوطرف به‌منظور تعیین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های همکاری، تعیین محور‌ها و اولویت‌های سازمانی، تهیه و ارائه طرح‌ها و برنامه جهت همکاری‌های مشترک، اجرایی کردن مصوبات و توافقات، حل و فصل امور وقفی مدارس علمیه خواهران استان یزد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین در امور مرتبط با اهداف و وظایف حوزه‌های علمیه، توسعه و گسترش فرهنگ وقف در جامعه خصوصاً در مسیر توسعه مدارس و حوزه‌های علمیه از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.
 
این تفاهم‌نامه با یک مقدمه چهار ماده و یک شیوه در دو نسخه به امضای حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کارگر رسید.

دیگر خبرها

  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • پیام خطیر پس از کنار رفتن از مدیرعاملی استقلال
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • فوق العاده خاص کارکنان حوزه سلامت به زودی پرداخت می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند