Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:49:04 GMT

3000 متر تور صیادی غیرقانونی در میاندوآب جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۶۵۶۰

3000 متر تور صیادی غیرقانونی در میاندوآب جمع آوری شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار متر معادل 30 رشته تور ماهیگیری غیرقانونی در رودخانه زرینه رود این شهرستان کشف و جمع آوری شد.

علیرضا بقالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت 400 قطعه انواع ماهی رودخانه‌ای و آلات و ادوات صید در سواحل زرینه‌رود در منطقه حفاظت‌ شده تالاب سد نوروزلو جمع‌آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این ادوات و آلات صید به طور عمده در جریان ماموریت های مستمر و شبانه روزی ماموران یگان اداره حفاظت محیط‌ زیست این شهرستان در دشت های سیلابی، آبراهه رودخانه زرینه‌رود و داخل منطقه حفاظت‌ شده تالاب نوروزلو کشف شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب ضمن اعلام ممنوعیت قانونی صید ماهی در فصل بهار به دلیل زادآوری و تخم گذاری انواع آبزیان و ایجاد کلونی های امن برای آبزیان در حاشیه گیاهان بن آبی و پوشش گیاهی غرق آبی شده بیان کرد: با متخلفان صید غیرمجاز برخورد قانونی و جدی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به سیلابی شدن دشت های حاشیه رودخانه و منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، احتمال اختلال در روند طبیعی حیات آبزیان رودخانه ای به دلیل تغییر خواص فیزیکی و شیمیایی و اکسیژن محلول در آب وجود دارد.
به گزارش ایرنا، رودخانه زرینه‌رود از مهم ترین رودهای آذربایجان غربی است که علاوه بر اکوسیستم آبی، تأمین‌ کننده بخش مهمی از آب شرب و کشاورزی منطقه بوده و در تأمین حقابه تالاب‌ های اقماری و به ویژه دریاچه ارومیه تا بیش از 50 درصد نقش مهمی ایفا می‌کند.
این رودخانه در شکوفایی اقتصاد منطقه نیز تأثیر به سزایی دارد و مسیرهای مختلف آن در فصول مجاز و با توجه به ظرفیت رودخانه و با هدف توسعه معیشت بومیان به صیادان محلی واگذار می‌شود.
9871/6185/7129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي تور ماهيگيري صيد غيرمجاز مياندوآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طاها بابازاده ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این‌که پارسال برای ساخت هفت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت ۳۳.۲۵ مگاوات و تولید انرژی سالانه ۱۳۹.۷۲ گیگاوات ساعت در مازندران سرمایه‌گذار جذب شده است گفت: مطالعات و مقدمات واگذاری ۱۳ نقطه مناسب برای ایجاد نیروگاه برقابی در مازندران انجام شده و فراخوان این ۱۳ نیروگاه نیز منتشر شده است.
محمدطاهر بابازاده افزود: ۱۰۰ نقطه در مازندران دارای پتانسیل ساخت نیروگاه برق‌آبی با ظرفیت مجموع ۴۰۰.۲۸ مگاوات شناسایی شده است که به مرور با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یا خرید تضمینی دولت اجرایی می‌شود. وی گفت: سال گذشته پس از انجام مطالعات و فراهم کردن مقدمات، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای ساخت نیروگاه در هفت نقطه از استان منتشر شد که به جذب سرمایه‌گذار انجامید. مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: مطالعات ساخت ۱۳ نیروگاه برق‌آبی دیگر نیز در استان به پایان رسیده و فراخوان این طرح‌ها نیز منتشر شده است. بابازاده گفت: از ۱۳ نقطه‌ای که برای ساخت نیروگاه برق‌آبی در نظر گرفته شده پنج نقطه در رودخانه هراز، پنج نقطه در رودخانه سه‌هزار و سه نقطه در رودخانه دوهزار قرار دارد. این ۱۳ نیروگاه نیز در مجموع توان تولید ۳۷۲ گیگاوات ساعت برق در سال را دارند. وی با اشاره به برخی مسائل پیش روی ساخت نیروگاه‌های برق‌آبی در مازندران، افزود: برای اجرایی شدن این ۱۳ نیروگاه در حال حاضر مهم‌ترین چالش ما با سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیر طرح‌های توسعه منابع آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به این‌که رودخانه‌های هراز، چالوس و دوهزار رودخانه‌های حفاظت شده هستند به دریافت مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست نیاز است

بابازاده افزود: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد گزارشی درباره این نقاط تهیه شده و قرار است در اداره کل حفاظت محیط زیست برای اخذ مجوز از طریق سازمان متبوع اقدام شود. کد خبر 6093158

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود