Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: محققان دانشگاه سمنان موفق به ثبت اختراع «تخریب اتیل بنزن با تیتانیا، سیلیکای دوپ شده» شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داود معروفی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: محققان پردیس علوم و فناوری‌های نوین و دانشکده شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان موفق به ثبت اختراع «تخریب اتیل بنزن با تیتانیا، سیلیکای دوپ شده» شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: این اختراع به همت  نرجس کرامتی عضو هیأت علمی پردیس علوم و فناوری‌های نوین، ندا شیرزاد طاقانکی دانش آموخته کارشناسی ارشد از دانشکده نانوفناوری و محسن مهدی پور قاضی عضو هیأت علمی دانشکده شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان وبا همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۹۸۱۶۶ به ثبت رسید.
  کرامتی گفت: در این اختراع، برای اولین بار دی اکسید تیتانیوم اصلاح شده از طریق دوپ همزمان با گونه‌های فلز و نافلز مس و نیتروژن بر پایه مزوپور سیلیکا بفرم آئروژل به روش سل ژل و در فشار محیط سنتز و برای تخریب آلاینده اتیل بنزن بکار برده شد.
مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: از مزایای این روش می‌توان به استفاده از پیش ماده ارزان قیمت برای سیلیکا سدیم سیلیکات، عدم نیاز به تجهیزات خاص و گران قیمت برای سنتز به دلیل استفاده از فرایند‌های سل ژل و خشک سازی آئروژل در فشار محیط، همچنین دستیابی به ساختار بلوری از تیتانیا و مساحت سطح بالا از فوتوکاتالیست اشاره کرد.
وی گفت: از این محصول می‌توان برای تصفیه پساب‏های صنعتی و تبدیل آن‌ها به مواد کم خطرتر مانند دی اکسید کربن و آب با فرایند فوتوکاتالیستی استفاده کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه سمنان ثبت اختراع در دانشگاه سمنان محققان دانشگاه سمنان تصفیه پساب های صنعتی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سرپرست میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نشست بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان برگزار شد.
سروش هاشمی گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این نشست ، ارائه طرح مرمت مبنی بر استانداردهای جهانی بود.
در این نشست، گروه پژوهشگران موسسه بین‌المللی ایسکاراسا به دستاورد خود در زمینه‌های مطالعات سازه، مصالح، خاک، پایش از طریق آزمودن ارتعاشی و فروشست زمین پرداختند.
بررسی موضوع فرونشست زمین و پیامدهای آن از موضوعات مهمی بود که در این نشست بررسی شد.
پروفسور گرون آرون؛ استاد دانشگاه صنعتی بیلدیز ترکیه، نیلکون اوگون؛ مدیرعامل شرکت مشاور مرمت کشور ترکیه از سخنرانان بین‌المللی ، فاطمه داوری؛ مدیرکل حفظ و احیای بناها بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مهرداد حجازی؛ استاد تمام دانشگاه اصفهان و محمود هاشمی؛ دانشیار دانشگاه اصفهان سخنرانان این نشست بودند.

دیگر خبرها

  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود