Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:24:29 GMT

دوازدهمین نشست آستانه بی حاشیه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۷۴۹۳

دوازدهمین نشست آستانه بی حاشیه برگزار شد

دوازدهمین دوره نشست ایران، ترکیه و روسیه در خصوص مسائل سوریه در قزاقستان روز گذشته بدون حاشیه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، دوازدهمین گردهمایی ایران، ترکیه و روسیه در قزاقستان راجع به مسائل سوریه روز گذشته به پایان رسید.

 

بنابراین گزارش، طبق ترجمه تسنیم از روسیاالیوم، دوازدهمین دور مذاکرات آستانه درباره بحران سوریه که روز گذشته در نور سلطان پایتخت قزاقستان آغاز شد عصر امروز با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بیانیه پایانی این دور از مذاکرات آمده است که مذاکرات نهایی درباره سوریه در جولای آینده برگزار می شود.

 

طبق این بیانیه روسیه، ترکیه و ایران توافق کردند که عراق و لبنان به عنوان ناظر در مذاکرات آستانه حضور داشته باشند.

 

کشورهای ضامن روند آستانه یعنی روسیه و ترکیه و ا یران در این بیانیه از تلاش‌های گروه تروریستی النصره برای گسترش دامنه اراضی تحت اشغال خود در ادلب ابراز نگرانی کردند.

 

بر اساس این بیانیه ضامنان روند آستانه بر اتخاذ تدابیر برای کاهش نقض آتش‌بس در مناطق کاهش تنش ادلب به توافق رسیدند.

 

کشورهای ضامن روند آستانه بر حفظ وحدت سوریه و ضرورت ادامه تلاش برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور  تاکید کردند.

 

در این بیانیه بر ضرورت ادامه روند سیاسی به رهبری مردم سوریه و با کمک سازمان ملل تاکید شد.

 

در بخش دیگری از این بیانیه بر ضرورت پایبندی به منشور سازمان ملل متحد و محکومیت تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی که نقض قطعنامه 497 شورای امنیت به شمار می رود تاکید شد.

 

 

ضامنان روند آستانه بر ضرورت اجرای توافق سوچی درباره ادلب و نابودی تروریسم در این استان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به همه مناطق سوریه و به دور از سیاسی کاری تاکید کردند.

 

در این بیانیه همچنین بر ضرورت همکاری جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل در تسهیل روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان بعد از اینکه دولت سوریه شرایط لازم برای این امر را فراهم کند، تاکید شد.

 

از سوی دیگر الکساندر لاورنتیف فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه و رئیس هیئت روسی در مذاکرات آستانه گفت که شرکت کنندگان در این دور از مذاکرات درباره فهرست اعضای کمیته تدوین قانون اساسی سوریه به توافق نرسیدند و احتمالا فهرست نهایی در ژنو اعلام خواهد شد.

 

پیش از این یازده نشست در راستای ابتکار آستانه برگزار شده است که یکی از آنها در شهر سوچی برگزار شده است که در همه این نشست‌ها بر ضرورت حفظ حاکمیت سوریه، استقلال و تمامیت ارضی این کشور و نبرد علیه گروه‌های تروریستی تا نابودی کاملشان تأکید شده است.

 

یادآور می شود، در چارچوب نشست‌های فنی دو جانبه و سه جانبه نمایندگان روسیه و ایران صبح جمعه در هتل "ریتز کارلتون" با نمایندگان معارضان سوری و هیئت نمایندگان دولت سوریه به ریاست بشار الجعفری دیدار کردند.

 

نمایندگان کشورهای ضامن آتش‌بس در نشست سه جانبه خود درباره آخرین تحولات منطقه کاهش تنش در ادلب، شمال شرق سوریه و مسأله تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی و تدایبر اعتماد سازی بین طرف‌های درگیر، بازگشت آوارگان، اوضاع انسانی و بازسازی بعد از جنگ بحث و تبادل نظر کردند./

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان نماز جمعه سپاه خسارت سیل خطبه نماز جمعه رونق تولید کانون های مساجد دوازدهمین نشست آستانه ایران روسیه و ترکیه نشست آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر حاکم شود و با وحدت رویه امور را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، مجید ناصحی‌مقدم، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به حواشی به‌وجود آمده در رابطه با پروژه احداث المان غواصان دریادل در میدان بسیج، اظهار کرد: این طرح بعد از گذراندن مراحل قانونی خود و منطبق با مصوبات مورد نیاز وارد فاز اجرایی شده بود که متأسفانه بنا به دلایلی دستور توقف کار صادر شد.

وی افزود: توقف کار در حالی اعلام شد که روند مورد نیاز برای رسیدن به مرحله اجرایی طی شده و پیمانکار کار نیز مشخص شده بود با این حال با بروز این مشکل در کنار برخی جریانات در فضای مجازی شاهد این هستیم که طرح در آغاز کار تعطیل شد.

رئیس شورای شهر زنجان با انتقاد از روند ایجاد شده در مسیر اجرای این طرح، گفت: در ادوار گذشته مسئولان، اعضا شورا را به دوری از حواشی دعوت می‌کردند در حالی که در این دوره کاملاً برعکس شده و ما برخی افراد را به دوری از حاشیه دعوت می‌کنیم، با این حال اعضا شورای اسلامی شهر زنجان همچون ماه‌های گذشته از هرگونه حاشیه دوری و روند کارها را منطبق با قانون طی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر زنجان از اقدام شهردار حمایت می‌کنند و به‌دور از هرگونه حاشیه به‌دنبال اجرای طرح‌های بزرگی از جمله پروژه سبزه‌میدان و محور شهیدان کریمی است، افزود: با این حال اعلام می‌کنیم با کسی تعارف نداریم و با هرگونه حاشیه‌سازی برخورد خواهیم کرد.

در ادامه مهدی طالب عضو دیگر شورای شهر زنجان با اشاره به موضوع المان غواصان دریادل، گفت: کسانی که در آن رابطه تصمیم می‌گیرند به اسناد بالادستی که اعضای شورا منطبق با آن طرح‌ها را مصوب می‌کنند توجه کنند.

وی افزود: در تصویب این طرح، اسنادی همچون طرح جامع ترافیک شهری و و سایر اسناد مورد نیاز به دقت بررسی شده است و این اسناد دقیقاً همان مواردی است که به امضا مسئولان امر نیز رسیده است، البته تاکید داریم اگر مشکلی است موارد اعلام شود تا در آن رابطه تصمیم مورد نیاز اتخاذ شود.

طالب همچنین با اشاره به ضرورت توجه کمیته بازآفرینی شهری به بزرگترین پروژه در این حوزه که در محور داودقلی به دلجویی واقع شده است، اظهار کرد: انتظار ما تشکیل جلسات کمیته و آزادسازی منابع در این حوزه است تا شاهد رشد و رونق شهر زنجان باشیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به موضوع جابه‌جایی کوی فاطمیه نیز گفت: براساس قانون تحویل کلید به کلید در این بخش انجام شود.

کد خبر 749697

دیگر خبرها

  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر شهرداری و شورای شهر زنجان حاکم شود
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود