Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@21:30:10 GMT

آلرژی فصلی چه نشانه هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۸۲۵۳

آلرژی فصلی چه نشانه هایی دارد؟

به گزارش ایسنا، علاوه بر سرفه، آبریزش بینی و گلودرد ممکن است مبتلایان به آلرژی فصلی با نشانه دیگری نیز مواجه شوند که سردرد است. سردرد می‌تواند از دلایل مختلف ناشی شود و به همین دلیل تشخیص اینکه سردرد به آلرژی فصلی مرتبط است یا از عامل دیگری ناشی شده، مشکل است.   

بررسی‌ها نشان می‌دهد آلرژی می‌تواند موجب بروز سردرد شود که با درد شدید بخصوص در ناحیه سینوس‌ها همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پزشکان آلرژن‌ها یا مواد حساسیت‌زا موجب التهاب در بینی می‌شوند. زمانی‌که بینی دچار احتقان می‌شود، التهاب می‌تواند به سینوس‌ها راه پیدا کند. انباشت التهاب در سینوس‌ها موجب سردرد می‌شود.

همچنین به گفته پزشکان آمریکایی، آلرژی‌ها موجب گرفتگی و کیپ شدن گوش‌ها می‌شود که می‌تواند با سردرد همراه باشد.

پزشکان همچنین در مورد تشخیص سردردهای مرتبط با آلرژی فصلی به زمان شروع این سردردها اشاره می‌کنند. درصورتی‌که سردرد به‌طور ناگهانی و در زمان شروع فصل آلرژی آغاز شود می‌توان به سردردهای ناشی از آلرژی مشکوک شد. علاوه بر این لازم است در کنار سردرد علائم دیگر را نیز در نظر گرفت. درصورتی‌که سردرد به دلیل آلرژی فصلی باشد فرد به علائم دیگری همچون عطسه و خارش چشم‌ها نیز دچار می‌شود.

این شکل از سردردها با مصرف قرص‌های مسکن همچون ایبوپروفن رفع نمی‌شود. به‌طور کلی پزشکان استفاده از اسپری‌های بینی از قبیل فلوتیکازون را توصیه می‌کنند. هرچند تاثیرگذاری این داروها به زمان نیاز دارد و سردرد را به‌سرعت درمان نمی‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌گل‌ترین نسخه شماره ۹ پرسپولیس!

به گزارش همشهری‌آنلاین در فصلی که پرسپولیس در خط حمله با بحران مواجه است و مهاجمان نوک کم‌تعدادی در اختیار داشته، یکی از بدشانسی‌های این تیم هم به افت مهدی ترابی مربوط می‌شده است. شماره ۹ سرخپوشان که معمولا به‌عنوان وینگر و پشت مهاجم به میدان می‌رود، خیلی اوقات از شم خوب گلزنی‌اش به سود تیم استفاده می‌کرده است. به‌عنوان مثال، در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم، این بازگشت ترابی روی فرم بود که به پرسپولیس برای جاگذاشتن سپاهان و کسب عنوان قهرمانی کمک کرد. تنها کافی است هت‌تریک تماشایی او برابر گل‌گهر را به یاد بیاوریم تا روشن شود در مورد کدام نسخه از ترابی حرف می‌زنیم.

در این فصل اما کمتر نشانی از آن بازیکن قبراق در پرسپولیس بوده است. اگرچه ترابی با ارسال ۵‌پاس‌گل در لیگ برتر از این نظر آمار بدی نداشته، ‌تعداد گل‌های زده او در عدد۲ متوقف مانده و این کمترین نرخ از زمان حضور ترابی در پرسپولیس است. غیر از لیگ هجدهم که ترابی نیم‌فصل بازی کرد و یک گل زد، همیشه شاهد ثبت آمار بهتری از او بوده‌ایم. این بازیکن در لیگ نوزدهم با ثبت ۱۱گل بهترین آمارش را به‌جا گذاشت و بعدتر هم به‌ترتیب ۴، ۳و ۷گل برای سرخپوشان زد. در فصلی که ترابی ۳گل زد، پرسپولیس قهرمانی را به استقلال واگذار کرد و حالا بیم آن می‌رود که همان اتفاق تکرار شود. حقیقت این است؛ قرمزها برای قهرمانی به یک ترابی آماده‌تر نیاز دارند.

کد خبر 849556 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • کم‌گل‌ترین نسخه شماره ۹ پرسپولیس!
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • ببینید | میگرن چیست؟
  • میگرن چیست؟ + فیلم
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی