Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد – ايرنا – معاون نخست وزير روسيه اعلام کرد که لوک اويل دومين شرکت بزرگ نفتي اين کشور تا سال 2035 ميلادي سرمايه گذاري خود در پروژه هاي نفتي عراق را به 45 ميليارد دلار افزايش خواهد داد.

به گزارش ايرنا، رسانه هاي عراقي روز شنبه به نقل از `يوري بوريسوف` معاون نخست وزير روسيه که اخيرا به بغداد سفر کرده است، نوشتند: بر اساس گزارش رسانه هاي روسي سرمايه گذاري کنوني شرکت لوک اويل در عراق بالغ بر 8 ميليارد دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود دو ماه پيش شرکت لوک اويل روسي از آغاز حفاري چاه هاي نفتي جديد در ميدان نفتي غرب القرنه 2 در جنوب عراق خبر داد.
شايان ذکر است که عراق پس از عربستان سعودي دومين صادر کننده بزرگ نفت در اوپک را دارد و روزانه حدود 4.5 ميليون بشکه نفت را توليد مي کند که از اين مقدار 3.2 تا 3.5 ميليون بشکه را روزانه صادر مي کند.
همچنين عراق براي تامين 95 درصد از بودجه خود بر در آمد هاي نفتي متکي است که باعث مي شود اقتصاد عراق تک قطبي از نوسانات قيمت نفت خام در بازارهاي جهاني متاثر شود.
آژانس بين المللي انرژي نيز بتازگي پيش بيني کرده است که عراق در سال 2030 ميلادي پس از آمريکا و برزيل سومين تامين کننده انرژي جهاني خواهد بود.
خاورم*4**380**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «ورونژ» روسیه فهرست فیلم‌های خود را با حضور ۱۰ اثر ایرانی اعلام کرد.

به گزارش،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند 
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی