Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@06:25:19 GMT

پرداخت وام قرض الحسنه به دو هزار و 765 مددجوی قزوینی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۱۴۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی در نشست مشترک با مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین بیان کرد: یکی از رسالت های اساسی و مهم پیامبران رسیدگی به حال محرومان و نیازمندان بود.
وی ادامه داد: افراد تنها برای تأمین معیشت و نیازهای روز مره نیازمند کمک دیگران نیستند بلکه برخی هم با تلاش برای ایجاد بستر مناسب به دنبال بهبود وضعیت و ارتقای زندگی خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: طی سال گذشته دو هزار و 765 نفر در 9 مرحله 9 میلیارد و 656 میلیون تومان تسهیلات کارگشایی از یک میلیون تا پنج میلیون تومان دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین 57 نفر از مددجویان طی همین مدت 560 میلیون تومان وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند.
مومنی با اشاره به تغییر نیاز مددجویان طی دو دهه گذشته توضیح داد: متناسب با این شرایط نوع خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز ارتقا یافته و به روز شده است از همین رو پرداخت تسهیلات و خدمات دیگری نیز برای ارتقای زندگی مددجویان در نظرگرفته شده است.
وی تصریح کرد: خدمات کمیته امداد امام (ره) در گذشته محدود به کمک هزینه معیشت و توزیع اقلام ضروری زندگی بود ولی امروز از خدمات درمانی گرفته تا خدمات حقوقی، تغییر محل خدمت سربازی فرزندان مددجو و یا معافیت خدمت سربازی، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی، پرداخت تسهیلات کارگشایی و ... برای مددجویان براساس ضوابط انجام می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: سیاست کمیته امداد امام (ره) بر مبنای توانمندسازی ، تکریم و ارتقای شخصیت مددجویان شکل گرفته از این رو ولی نعمتان تحت حمایت با ایجاد بسترهای مناسب و متناسب با توانمندی های خود در دوره حمایت این نهاد، به وضعیت عادی بازگشته و شرایط یک زندگی شایسته را برای خود فراهم کند.
وی تأکید کرد: برخی از افراد ممکن است توانایی کار نداشته باشند که برای این عده نیز برنامه هایی وجود دارد از جمله راه اندازی و نصب پنل های خورشیدی است که این امکان را می دهد که مددجو ضمن تأمین برق مصرفی خویش، با تولید و فروش برق ، ماهیانه حدود یک میلیون تومان درآمد کسب نماید.
مومنی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال زایی را محوری برای توانمندسازی و کاهش فقر در جامعه مددجویی دنبال می کند و در این مسیر با استفاده از ظرفیت های مختلف، تلاش می کند تا خدمت به محرومان را با عزتمندی همراه سازد.

 

100/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در آئین تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دانشگاه فرهنگیان افزود: یکی از راهبردهای اساسی کمیته امداد، توانمندسازی فرهنگی و علمی جامعه هدف است.

وی اظهار داشت: مجموعه اقدامات کمیته امداد در راستای ارتقای عدالت آموزشی باید به شکوفا شدن استعدادهای نهفته در خانواده‌های تحت حمایت بیانجامد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره به حمایت کمیته امداد از ۸۵۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند در سراسر کشور افزود: بالاترین سطح خدمات آموزشی به مددجویان ارائه می‌شود که نتیجه آن در آزمون‌های سراسری قابل مشاهده است.

بختیاری ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران در زمینه استعدادیابی و پرورش استعداد مددجویان تاکید کرد: حتی یک دانش‌آموز نباید به خاطر فقر ترک تحصیل کند.

در پایان این مراسم از پذیرفته‌شدگان برتر دانشگاه فرهنگیان قدردانی شد.

کد خبر 6097813

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود