Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@20:51:17 GMT

زنبورداری ، عرصه مناسبی برای اشتغال جوانان جهرم است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۱۸۲۷

زنبورداری ، عرصه مناسبی برای اشتغال جوانان جهرم است

شیراز-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: پرورش زنبور عسل، ضمن افزایش میزان اشتغال ‌زایی در شهرستان جهرم باعث اقتصادی‌ ترشدن زنبورداری به صورت حرفه‌ای شده و عرصه مناسبی برای اشتغال این قشر است.

محمدرضا شهابی، شنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمارگیری صورت گرفته از زنبورستان‌های شهرستان جهرم، تعداد کل زنبورداران 450 نفر بوده است که 26نفر افزایش اشتغالزایی بخش زنبورداری در سال 97 داشته‌ایم که 20 درصد اشتغال جدید نسبت به سال پیش از آن در حرفه زنبورداری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: این شهرستان با تولید 483 تن عسل در سال، دومین تولیدکننده عسل در استان فارس محسوب می‌شود.
کارشناس زنبورداری جهاد کشاورزی جهرم نیز در گفت‌گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه شرایط آب و هوایی مناسبی که در جهرم برای زنبورداری وجود دارد، نیاز به سرمایه اولیه کمتر در مقایسه با سایر طرح‌ها و ریسک پایینی برای اشتغال جوانان دارد.
سعید رمضانلی افزود: پرورش زنبور عسل می‌تواند ضمن افزایش تولید عسل، موم و سایر فرآورده‌های زنبور عسل، باعث اشتغال‌زایی افراد بسیاری که در زمینه ساخت کندو، تهیه و عرضه عسل فعالند نیز می‌شود.
بیشترین کندوهای زنبور عسل در شهرستان جهرم در بخش خفر قرار دارند.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد افزايش اشتغالزايي زنبورداري شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست فرمانداری کاشان، عملکردِ گل محمدی را در هر هکتار چهار تن و در صورت وارد نشدن خسارت و حوادث غیرمترقبه، حدود ۱۰ هزار تن برآورد کرد.
محمدی فشارکی افزود:در فصل گل چینی پنج هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و در گلابگیری‌های صنعتی و سنتی نیز نزدیک به ۵۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند.
وی گفت: کاشان، رتبه نخستِ وسعت زیر کشت و تولید در استان اصفهان و رتبه اولِ میانگینِ عملکردِ تولید در واحد سطح گل محمدی کشور را دارد و حدود پنج هزار باغدارِ گل محمدی در این شهرستان اشتغال دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: گل محمدی از نظر نیاز آبی، محصولی کم آب بَر است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، در صورت وارد نشدنِ خساراتِ حوادث غیر مترقبه، بیش از ۱۰ هزار تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت و نزدیک به ۴۰ میلیون لیتر گلاب و ۳۰۰ لیتر اسانس گل محمدی از باغ‌های گل محمدی این شهرستان استحصال می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی کاشان افزود: حدود چهار و ۳۰۰ نفر سالانه در صنعت گلابگیری و استحصال عرقیجات در واحد‌ها و کارگاه‌های گلابگیری شهرستان اشتغال دارند.

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • امروز فرصت مناسبی است که اساتید ماهیت واقعی تمدن غرب را برای جوانان تبیین کنند
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • 10 ایده کیک زنبور عسل (عکس)
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم