Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: به دنبال رشد ۳۵ درصدی تخلیه نهاده‌های کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در فروردین‌ماه سال جاری، تناژ تخلیه این کالاهای اساسی به حدود یک و نیم میلیون تن رسید. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر امام خمینی(ره)، ایرج مدیری با بیان رشد 35 درصدی کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: حدود یک و نیم میلیون تن کالای اساسی جو، ذرت، کنجاله و دانه‌های روغنی به وسیله 25 فروند کشتی به بندر امام خمینی(ره) انتقال و تخلیه شد که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، دارای رشد 35 درصدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیری در ادامه با اشاره به آمادگی و توان بالای عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری برای پاسخ‌گویی به نیازهای کشور در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی تصریح کرد: برخورداری از تجهیزات مدرن و استراتژیک بندری جهت تخلیه و بارگیری غلات، 124 باب انبار سرپوشیده بخش خصوصی و دولتی با گنجایش 120 هزار تن سیلو برای نگهداری غلات از جمله علل موفقیت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در این زمینه به شمار می‌آید.

خوزستان|بیش از 70 درصد از کالاهای اساسی از گمرک بندر امام(ره) وارد کشور می‌شودخروج روزانه 2500 تریلی خوراک دام از بندر امام + فیلمدومین کشتی لاینر کانتینری وارد تنها بندر اقیانوسی کشور شوی همچنین دسترسی سریع مراکز صنعتی و جمعیتی کشور به بندر امام خمینی(ره) را به واسطه فاصله نزدیک و همچنین برخورداری از راه‌های مواصلاتی مناسب جاده و ریل را از جمله مزایای این بندر بزرگ تجاری به عنوان بندرکانونی تخلیه و بارگیری غلات و کالاهای اساسی کشور برای صاحبان کالا و بازرگانان برشمرد.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟