Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود اسدی پرور، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: علی معتمدی، شالیکار روستای کفترود دهستان پیربازار امروز نشای مکانیزه برنج خود را در ۱۰ هکتار از اراضی شالیزاری خود آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت حدود ۶۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، افزود: ۴۷ درصد از شالیزار‌های شهرستان رشت به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت، از افزایش ۱۰ درصدی کشت مکانیزه اراضی کشاورزی نسبت به پارسال خبر داد و گفت:کشت مکانیزه ضمن کاهش هزینه‌های مراحل کشت، داشت و برداشت و نیروی کارگری، همچنین به رونق تولید نیز کمک می‌کند.

مسعود اسدی پرور به شالیکاران توصیه کرد برای کشت برنج حتما بر اساس تقویم زراعی عمل کنند.

میر شمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت نیز باحضور در روستای کفترود دهستان پیربازار ضمن دیدار با شالیکاران، گفت: کشاورزی از ارکان مهم اقتصادی استان است، بنابراین کشت مکانیزه محصول استراتژیک برنج می‌تواند در رونق تولید و کاهش هزینه‌های کشت بسیار موثر باشد.

 

انتهای پیام/م.ع

کشت مکانیزه برنج از امروز در شهرستان رشت آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت:  ۱۴ فقره ساخت و ساز غیرمجاز با دستور موقت و هشت مورد با حکم قطعی، در زمین‌های زراعی بهمن و صغاد، اکبر آباد صغاد و مهدی شهر شفیعی آباده قلع و قمع شد.
مهدی امینی افزود: این اقدام در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها در این شهرستان ادامه دارد.
وی با هشدار به سازندگان بنا، تفکیک و قطعه بندی زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها از مردم خواست از خرید ملک‌های بدون مجوز که در زمین‌های زراعی و باغی است خودداری کنند و قبل از خرید برای صحت معامله از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان استعلام بگیرند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده تاکید کرد: شهروندان هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب زمین‌های کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است ، جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد