Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:17:13 GMT

توسعه خدمات لیزینگ برای بازارسازی محصولات دانش‌بنیان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۲۵۹۸

توسعه خدمات لیزینگ برای بازارسازی محصولات دانش‌بنیان

تهران- ایرنا- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: ارایه خدمات لیزینگ به خریداران محصولات دانش بنیان در دستور کار این صندوق قرار دارد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از صندوق نوآوری وشکوفایی، دکترعلی وحدت در چهارمین دور از سلسله نشست‌‌های صندوق نوآوری وشکوفایی شرکت‌های بزرگ دانش بنیان با حضور نمایندگانی از شرکت‌های دانش بنیان حوزه نفت و گاز افزود: دلیل برگزاری این نشست‌ها حل مستقیم مشکلات مالی شرکت‌های دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه نفت طی دو تا سه ماه گذشته رایزنی‌های خوبی را با بازیگران این عرصه داشت و تلاش کرد تا امکان تلفیق منابع و هدایت بودجه‌های پژوهشی به سمت شرکت های دانش‌بنیانی این بخش را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه رسالت صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: درهمین ارتباط برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان کوچک، ظرفیت صندوق‌های پژوهش وفناوری درکشورفعال شده است، طوریکه حدود هزارمیلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق‌های پژوهش وفناوری اعتبار تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها به رغم تمامی مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرده، فرصت خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم آورده است، افزود: تحریم شرایط خوبی را برای شرکت‌های داخلی ایجاد کرده است و در این شرایط شرکت‌های دانش‌ بنیان باید خود را به صنایع داخلی تحمیل کنند و دراین میان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تلاش می‌کند تا مشکل تامین مالی شرکت‌ها را حل کند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تصریح کرد: هدف از برقراری ارتباط با شرکت‌های بزرگ دانش بنیان این است که به صورت موردی مسائل آنها را بررسی کنیم وهمکاری بین این شرکت‌ها و اکوسیستم را توسعه دهیم، اگرچه حل تمامی مشکلات شاید امکان پذیر نباشد اما به صورت موردی در تلاش برای برقراری تعامل با شرکت‌های بزرگ دانش بنیان هستیم تا مشکلات آنها را رفع کنیم.
به گفته وحدت، عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی طی چندماه گذشته نشان از رشد قابل ملاحظه در پذیرش و ارزیابی طرح‌ها دارد و درهمین راستا بانک‌های بزرگ با هدف حمایت حداکثری از شرکت های دانش بنیان همکاری خوبی با صندوق دارند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درباره اقدامات این صندوق در راستای رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: بسیاری از قوانین دست‌وپاگیر دراین حوزه به صورت موردی درحال برطرف شدن است، به علاوه در بحث سرمایه‌گذاری، ابزار بیمه سرمایه‌گذاری و پوشش ریسک در حال ایجاد است.
وی ادامه داد: همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی، بسته‌های ویژه‌ای را برای شتاب دهنده‌ها در سراسر کشور درنظر گرفته است و در این راستا شرکت‌های بزرگی که تمایل به راه‌اندازی شتاب دهنده‌ها دارند، می‌توانند از این بسته‌های حمایتی استفاده کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه بازارسازی برای محصولات دانش بنیان یک مشکل جدی است که صندوق نوآوری و شکوفایی برای رفع آن برنامه‌هایی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: در این زمینه به دنبال آن هستیم که شرکت‌های خریدار محصولات دانش بنیان بتوانند از خدمات لیزینگ صندوق نوآوری استفاده کنند و شرکت‌های دانش بنیان در هنگام مذاکره، بسته‌های مالی به خریدار ارائه دهند.
علمی ** 9340**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي صندوق نواوري و شكوفايي ليزينگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان