Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبور خودروهای سنگین ازمرکز شهر رودبارجنوب مشکلاتی را برای شهروندان به وجود اورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه ارمان؛ امروزه ایجاد مسیر‌های مناسب و امن به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت ‌های توسعه در هر منطقه شناخته می‌شود و حذف نقاط حادثه خیز و استاندارد سازی جاده ها در کاهش تصادفات نقش مهمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان رودبارجنوب با بیش از ۱۲۰هزار نفر جمعیت در ۳۳۰کیلومتری جنوب کرمان و مسیر ترانزیتی استانهای سیستان وبلوچستان و هرمزگان قرار دارد که روزانه خودروهای سنگین زیادی از این شهر عبور می کنند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات ترافیک شهر رودبارجنوب در این فصل از سال بیش از سایر ماهها شاهد آن هستیم و گاها موجب افزایش ترافیک و به‌خطر افتادن جان دانش‌آموزان و عابرین پیاده و حتی منجر به تصادف خودروهای سبک نیز می‌شود عبور و مرور روزانه صدها کامیون از بلوار اصلی این شهراست.

گذشته از تردد این خودروها برای حمل بار محصولات کشاورزی ،همچنین روزانه تعداد زیادی خودروهای سنگین وِیژه حمل بار ترانزیتی از این محور به سمت استان‌های سیستان وبلوچستان وهرمزگان عبور می‌کنند و این تعداد خودرو جدای از تردد خودروهای بین‌شهری است.

با احداث کمربندی در این شهر علاوه بر ایجاد خدمات‌رفاهی بین جاده‌ای جهت عبادت و استراحت رانندگان و هدایت ترافیک خودروهای سنگین به خارج از حریم شهری، افزایش سرعت حمل ونقل وبار ، کاهش سوخت و همچنین رضایت‌مندی شهروندان رودباری و رانندگان را در پی خواهد داشت.

شهر زیرپای غول های آهنی

یکی از شهروندان رودباری در گفتگو ی با خبر نگار ما اظهار کرد: اگر نگاهی گذرا به سبک زندگی مردم رودبارجنوب بیاندازیم خواهیم فهمید که درصد بالایی از مردم دارای وسایل نقلیه سبک هستند که جهت رفع امورات روزمره از خودروخود استفاده می کنند.

وی ادامه داد: خیابان اصلی شهر جوابگوی حجم زیاد خودرو نیست چه بسا شاهد آن هستیم که در طول روز خودروهای باری سنگینی نیز از وسط شهر عبور می کنند که گاها باعث ایجاد ترافیک و تصادف می شوند.

این شهروند رودباری بیان داشت: لازم و ضروری است که مسئولان شهرستان در راستای ایجاد و احداث کمربندی اقدام لازم را بعمل آورند.

سنجری یکی از شهروندان رودباری که در حاشیه ی خیابان اصلی شهر مغازه دارد با ابراز گلایه مندی از وضع موجود گفت: نبود جاده کمربندی در یک منطقه و تردد ماشین های سنگین که با جان مردم سروکار دارد، معضلی است که از چشم هیچ مسئولی پنهان نمی ماند؛ اما اینکه چرا بعد از چند سال، پیگیری برای ساخت این جاده که از مطالبات اساسی مردم است نتیجه نداشته است، جای تأمل دارد.

وی بیان داشت:عدم ساخت جاده کمربندی در شهرستان رودبارجنوب باعث تردد بی وقفه ماشین های سنگین در خیابانهای کم عرض شهر شده است که علاوه بر ایجاد ترافیک،احتمال ایجاد حوادث جبران ناپذیر را افزایش می دهد.

علی ای حال،همانطور که مسئولان این منطقه بارها اعلام کرده اند، تردد این همه خودرو از جاده اصلی شهر رودبارجنوب تلفات جانی و مالی را در پی خواهد داشت که اداره راه و شهرسازی رودبارجنوب ان  را در اولویت کاری خود قرار دهد.

امید است خطراتی که هر لحظه از بناگوش مردم این منطقه عبور می کنند، با پیگری های بیشتر مسئولان مربوطه مرتفع شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سرهنگ فرهاد ذاکری منش گفت: با توجه به تعطیلی این ایام ، شاهد حجم تردد بالا  در راه‌های ارتباطی، به ویژه در آزادراه‌ها و جاده‌های اصلی استان هستیم.

 سرهنگ ذاکری منش  افزود : باتوجه به  بارندگی، سطح جاده‌ها لغزنده است  لذا از رانندگان درخواست میشود با احتیاط بیشتر حرکت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

 خودداری از سرعت و سبقت غیرمجاز، رعایت فاصله  طولی ، صحبت نکردن با تلفن همراه و بستن کمربندی ایمنی از نکاتی است که رعایت آن هنگامی رانندگی  الزامی است.

 

دیگر خبرها

  • خسارت سنگین تگرگ به منازل و خودروهای مردم در شهر مرزی! | تصویر
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین
  • عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم
  • فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • برآورد ۲۱۸ میلیارد تومانی برای تونل بلوار شهید کبیری
  • کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید
  • عکسی از ترافیک سنگین دیشب جاده شمال
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان