Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه سان، شاهدان عینی اعلام کردند دو پزشک انگلیسی تبار گروه تروریستی داعش به شیوه‌های غیرانسانی، اسیران این گروه را در سوریه شکنجه می‌کردند.

سازمان اطلاعات انگلیس پیشتر اعلام کرد «ایسام ابوانزای» ۴۰ ساله، در سال ۲۰۱۴ همسر و فرزندانش را در شهر شفیلد انگلیس ترک کرد تا به سوریه سفر کند و در گروه تروریستی داعش به عنوان پزشک به فعالیت بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی «محمد انور میاه» ۴۰ ساله را هم برای کمک به خود استخدام کرد.

بنا بر این گزارش، این دو پزشک انگلیسی به شیوه‌های بسیار خشن و غیرانسانی، اعضای بدن اسیران را خارج می‌کردند.

شاهدان اعلام کردند که اعضای بدن این اسیران یا به داعشی‌های زخمی پیوند زده می‌شد و یا در بازار سیاه فروخته می‌شد. همچنین این پزشکان انگلیسی اعضای بدن باقیمانده از اسیران را در سلول‌های دیگر می‌انداختند تا اسیران را زجر بدهند.

محمد انور میاه

ایسام ابوانزای

این گروه پزشکی داعش که متشکل از ۱۰ نفر بود، به انجام آزمایش‌های شیمیایی روی اسیران بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ هم مشغول بودند.

استفاده داعش از این روش‌های غیرانسانی یادآور اقداماتی است که نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم با اسیران خود در اردوگاه‌های کار اجباری انجام می‌دادند. این دو پزشک انگلیسی این روش‌های شکنجه را در بیمارستان‌های داعش در شهر‌های میادین و دیرالزور انجام می‌دادند.

گفته می‌شود یکی از این پزشکان هم اکنون در غار‌هایی نزدیک روستای باغوز پنهان شده است. پزشک دوم هم به همراه شش انگلیسی دیگر در بازداشت نیروهای کُرد‌ سوریه به سر می‌برد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس پزشک رسانه سرقت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی اهواز از دستگیری اعضای یک باند سرقت با ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین زلقی در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت از یک گاراژ ضایعاتی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی ادامه داد: ماموران کلانتری ۱۷ این فرماندهی با کار اطلاعاتیف اعضای باند چهار نفره سارقان در ارتباط با سرقت رخ داده را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی، در عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی اهواز با اشاره به کشف دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی از مخفیگاه متهمان، بیان کرد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۳ فقره سرقت اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • باند سرقت مسلحانه در اصفهان منهدم شد
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت