Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تفاوت‌ چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به سال‌های گذشته توضیح داد: امسال به افراد منتخب جایزه نقدی اعطا نمی‌شود، بلکه یک اعتبار مالی را برای فعالیت‌هایی که در آینده انجام خواهند در نظر گرفته ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه جریان آموزش با کار گروهی سازگارتر از کار فردی است، توجه به فعالیت‌های گروهی را از مهم‌ترین رویکردهای چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر امیر محسن ضیایی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، با تاکید بر اهمیت نقش آموزش در دانشگاه‌ها اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره بیشتر دیده شدن فعالیت‌های آموزشی اعضای هیئت علمی و گروه‌های آموزشی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های مختلفی در دانشگاه برگزار می‌شود، یادآور شد: در بین این جشنواره‌ها جای جشنواره آموزشی خالی بود و از این رو سعی کردیم موقعیتی ایجاد کنیم تا فرصت برای دیده شدن روش‌ها و فرایندهای آموزشی برتر و فعل و انفعالاتی که در زمینه یادگیری و یاددهی در دانشگاه صورت می‌گیرد، فراهم شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در ابتدا این جشنواره با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار و بعد به الگوی ملی تبدیل شده است، توضیح داد: ما در این جشنواره از فعالیت‌هایی تقدیر می‌کنیم که در سال گذشته انجام شده، به نتیجه رسیده و نتایج آن قابل انتشار است.

دکتر ضیایی یادآور شد: فعالیت‌های دانش پژوه نوآورانه ای که منجر به یک خروجی قابل ثبت و انتشار در سیستم آموزشی شده باشند در این جشنواره مورد بررسی قرار گرفته و از برترین آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی افزود: محققان و صاحب نظران در این جشنواره با موضوع آموزش و آموزش پزشکی مهارت‌ها و دستاوردهای آموزشی خود را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش یک جریان است، اظهار کرد: افراد می‌توانند به صورت فردی نیز کارهای برجسته انجام دهند، اما کار فردی چندان با آموزش سازگار نیست و از این رو رویکرد امسال جشنواره توجه به فعالیت‌های گروهی است.

تقدیر از دکتر رخشان؛ استاد نمونه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه از سال گذشته در این جشنواره از یکی از استادان دانشگاه به عنوان استاد نمونه تقدیر می‌شود، گفت: در این جشنواره از کسی که درابعاد آموزشی، اخلاقی و مسائل حرفه ای برجسته است و دیگران وی را به عنوان یک فرد برجسته می‌شناسند تجلیل می‌کنیم.

دکتر ضیایی ادامه داد: در جشنواره امسال از دکتر محمد رخشان که از پایه گذاران رشته آسیب شناسی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از بزرگان این رشته در کشور است، به عنوان استاد نمونه دانشگاه تجلیل می‌کنیم.

وی با اشاره به سوابق علمی برجسته دکتر رخشان افزود: دکتر رخشان در دانشگاه بزرگی در آمریکا هم درس خوانده و هم تدریس کرده و با همراهی مرحوم دکتر رضا سلطانی نسب این رشته را در دانشگاه علوم پزشکی پایه گذاری کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تنها ملاک انتخاب دکتر رخشان سوابق علمی وی نیست، تاکید کرد: اخلاق شایسته، نحوه آموزش و دغدغه مندی نسبت به دانشجویان و دستیاران از جمله عواملی است که در انتخاب ایشان به عنوان استاد نمونه تأثیرگذار بوده است.

به گروه‌های منتخب، برای انجام طرح‌های آتی اعتبار اعطا می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره یکی دیگر از تفاوت‌های جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته توضیح داد: امسال به افراد منتخب جایزه نقدی اعطا نمی‌شود، بلکه یک اعتبار مالی را برای فعالیت‌هایی که در آینده انجام خواهند در نظر گرفته ایم.

دکتر ضیایی در ادامه افزود: گروه‌های منتخب می‌توانند از این اعتبار استفاده کنند و با بهره گیری از آن کار برجسته دیگری مانند یک طرح دانش پژوه ایجاد کنند، در حالی که اگر یک هدیه نقدی به افراد داده شود، در پیشرفت جریان آموزشی تأثیر چندانی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: البته پشتیبانی از این طرح‌ها فقط محدود به اعتبار مالی نمی‌شود، بلکه کمک‌های عملیاتی نیز انجام خواهد شد تا در سال بعد یک کار جدید به سرانجام برسد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه از فعالیت‌های برجسته آموزشی در سطح ملی تقدیر می‌شود، گفت: خوشبختانه تعدادی از طرح‌های منتخب در جشنواره آموزشی دانشگاه در سطح ملی نیز رتبه کسب کرده اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: خوشبختانه این جشنواره با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شکل گرفت و در حال حاضر در سطح ملی نیز، هم جشنواره آموزشی و هم کنگره آموزش پزشکی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دهم اردیبهشت ماه با شعار «دانشگاه نسل چهارم، مسئولیت پذیری اجتماعی، توسعه پایدارسلامت» در سالن امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه برگزار می‌شود.

در این جشنواره از سه گروه برتر دانشگاه که در فرآیندهای برتر آموزشی در شش حیطه مدیریت و رهبری، برنامه ریزی آموزشی، روش تدریس، ارزشیابی، محصولات آموزشی و یادگیری الکترونیک دستاوردهای برجسته داشته اند، تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی ساماندهی رشته مقاطع و رشته محل های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

دکتر سید مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی و مسؤول برنامه ساماندهی برنامه های آموزشی با اشاره به تدوین «سند ساماندهی برنامه های آموزشی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت» گفت: این جلسه با هدف بررسی نحوه ورود و اجرایی شدن این سند با حضور نمایندگان دبیرخانه ها، مرکز سنجش، مرکز نصر و دبیرخانه های شورای عالی برنامه ریزی و شورای گسترش و امور هیات علمی تشکیل شد.

وی بر ضرورت هماهنگی و اطلاع رسانی مناسب در خصوص نحوه اجرا تاکید کرد و افزود: در این جلسه مواردی نظیر ضرورت وجود یک زیر ساخت هوشمند برای رصد رشته مقاطع و رشته محل ها، داشتن برنامه اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین توجه به اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان رشته های مختلف تبادل نظر شد.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به گزارش دکتر آشتیانی، مدیر امور هیات علمی وزارت بهداشت از وضعیت دانش آموختگان و انجام تعهد و ظرفیت های جذب دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در این نشست مواردی نظیر بازنگری کوریکولوم ها و احراز شرایط شغلی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

رضایت ضمن جمع بندی جلسه به نحوه همکاری بخش های مختلف برای تدوین برنامه عملیاتی اشاره کرد.

کد خبر 6087367

دیگر خبرها

  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد