Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شماری از فرماندهان ناجا بر توسعه همکاری‌های مشترک برای پیشبرد اهداف دولت الکترونیکی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز شنبه جمعی از فرماندهان ناجا با حضور در این وزارتخانه با محمدجواد آذری جهرمی دیدار و درباره موضوعات مختلف به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توسعه همکاری‌ها با ناجا برای پیشبرد اهداف دولت الکترونیکی با توجه به نقش مهم ناجا در پیاده‌سازی و اجرایی دولت الکترونیکی ازجمله موضوعات موردبحث در این جلسه بود.
همچنین طرفین بر پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی به‌ویژه کلاه‌برداری‌ها و تأکید بر کاهش تشکیل پرونده‌های قضایی و جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی به مردم تأکید کردند.
افزایش همکاری‌ها برای مدیریت هوشمند حمل‌ونقل در کاهش تصادفات جاده‌ای از دیگر موارد مطرح‌شده در دیدار وزیر ارتباطات با فرماندهان ناجا بود.
علمی** 9207 ** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي وزارت ارتباطات ناجا دولت الكترونيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صبح امروز آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.
برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.
برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.
 
سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.
 آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه