Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:58:05 GMT

نشست کمیته گفت‌وگوی معارضان با شورای نظامی سودان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۴۷۴۰

نشست کمیته گفت‌وگوی معارضان با شورای نظامی سودان

معاون شورای نظامی سودان فاش کرد: عمرالبشیر به دلیل عدم پایبند بودن به تعهداتش به زندان " کوبر" منتقل شد. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم: برخی گمانه زنی ها حکایت از آن داشت که نظامیان سودانی با عمرالبشیر درخصوص برکناریش از قدرت به توافق رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی معاون شورای نظامی سودان از توافق این شورا با عمرالبشیر پرده برداشته است.

به نوشته روزنامه " السودانی" ، معاون شورای نظامی که در جمع مسئولان وزارت کشور سودان سخن می گفت، اظهار داشت: عمرالبشیر به این شورا تعهد داده بود که در حبس خانگی بماند اما  برخلاف تعهداتش عمل کرد. او  می خواست مبلغ هنگفتی وجه نقد را به خارج از محل اقامتش انتقال دهد که این مبلغ توسط ماموران کشف و ضبط شد.

سرلشکر "حمدان حمیدتی" که فرماندهی نیروهای واکنش سریع سودان را نیز به عهده دارد، تصریح کرد: این اقدام عمرالبشیر سبب شد که ما او را به زندان " کوبر" منتقل کنیم.

به گفته وی ، مبلغ کشف شده در اقامتگاه اجباری عمرالبشیر،7 میلیون یورو و 350 هزار دلار بود.   همچنین ماموران سودانی حسابی به نام  ریاست جمهوری ( عمرالبشیر ) کشف کردند که در آن 315 میلیون دلار و 142 میلیون جنیه ( واحد پول سودان ) بود.

این روزنامه سودانی در خبر دیگری نوشت: احزاب و گروه های سیاسی  معارض نظام عمرالبشیر کمیته‌ای برای گفتوگو با شورای نظامی تشکیل دادند و قرار است اعضای این کمیته امروز در کاخ ریاست جمهوری با شورای نظامی درباره ساختار دوره انتقالی مذاکره کند.

اعضای کمیته گفتوگو با شورای نظامی 13 تن از  رهبران ائتلاف " آزادی و تغییر" هستند که اسامی آنان دیروز عصر به شورای نظامی ارائه شده است.

در همین حال، سخنگوی شورای نظامی سودان با تاکید بر اینکه دوره  تغییر ساختار سیاسی در کشور دو سال زمان می برد، اظهار داشت: شورای نظامی در بسیاری از موارد با دیدگاه های ائتلاف آزادی و تغییر موافق است.

از سوی دیگر، رهبر حزب " کنگره سودانی" گفت: احزاب و گروه های سیاسی معارض با شورای نظامی به توافق رسیده اند که دولت مدنی آینده دارای اختیارات اجرایی کامل باشد تا این دولت بتواند برنامه های اصلاحی که از  سوی ائتلاف  آزادی و تغییر مطرح می شوند ، اجرایی سازد.

فایننشال تایمز: امارات و عربستان مانع واگذاری قدرت به غیرنظامیان در سودان هستند

" عمر الذفیر" با بیان اینکه اختلاف بین ائتلاف آزادی و تغییر با شورای نظامی در دو موضوع است، گفت: اول ، عدم اعتراف به رهبری این ائتلاف در قیام مردمی است . دوم،   افزایش مطالبات ائتلاف آزادی و تغییر در قالب تشکیل شورایی مافوق دولت به نام " شورای حاکمیتی " است.

حزب کنگره سودان عضو ائتلاف آزادی و تغییر است.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخشی از مصاحبه خود در برنامه سپهر سیاست خبرگزاری فارس درباره انتخابات در شهر ری گفت: ماجرای ری تلخ بود. در شهر ری اقبال مجمع با آقای یزدی خواه بود که عملکردی مثبتی داشت.

وی ادامه داد: ما یک تصمیم جمعی داشتیم که عده ای موافق بودند و عده ای هم مخالف، اما به هرحال تصمیم جمع بود و آن اشتراک صفر بود. یعنی اگر کسی به این لیست آمد، به لیست های دیگر نرود. این بحثی بود که در انتخابات سال ۱۳۹۸ به صورت جدی پای آن وایستادیم. در انتخابات شوراها هم بحث بده و بستان و لیست مشترک با شورای وحدت بود که دوباره اشتراک صفر شد و لیست انتلاف برنده شد.

روح الامینی تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم لیست شورای ائتلاف ۱۶ نفره است و منعی ندارد که افراد وارد لیست های دیگر شوند. اما در دور اول انتخابات که تنوع لیست بود و چند هزار کاندیدا وجود داشت، تصمیم جمع این بود که فرد باید اردوگاهش را مشخص کند.

وی افزود: آقای یزدی خواه به این تصمیم احترام گذاشت. من خودم واسطه بودم و شهادت می دهم که وی با سربرگ و مهر و امضای خود نوشت که من متعلق به لیست ائتلاف هستم و با بقیه کاری ندارم. اما متاسفانه در ائتلاف این پذیرفته نشد که این اشتباه ائتلاف بود و مردم ری به آن واکنش نشان داده و یزدی خواه را انتخاب کردند و نام وی در لیست های دیگر رفت.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900133

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تیزر | گفت‌وگوی ایمنا با اعضای شورای شهر اصفهان
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم