Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@06:30:32 GMT

تقویت سلول‌های خورشیدی با قهوه

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۶۴۰۷

تقویت سلول‌های خورشیدی با قهوه

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   استفاده از این روش با سرعت بالا و هزینه کمی ممکن بوده و تولید نسل جدیدی از سلول‌های خورشیدی را در آینده نزدیک ممکن می‌کند.این نسل جدید از سلول‌های خورشیدی که سلول‌های خورشیدی perovskite نام می‌گیرند، تنها از نظر تزریق کافئین با سلول‌های خورشیدی سنتی تفاوت دارند. تولید این محصول با همکاری پژوهشگران دانشگاه‌های کالیفرنیا و شرکت چینی Solargiga Energy صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در حال حاضر تنها چالش اصلی برای تولید سلول‌های خورشیدی perovskite یافتن روشی برای افزایش ماندگاری آنهاست. محققان قصد دارند با تقویت این سلول‌های خورشیدی نمونه‌هایی از آنها را تولید کنند که حداقل به مدت ۲۰ الی ۳۰ سال قابل استفاده باشند.

 

تلاش برای تولید محصول مذکور از سال ۲۰۱۸ آغاز شده و نقطه جوش بالای کافئین که برابر با ۳۰۰ درجه سلیسیوس است به ارتقای شرایط تعامل آن با سلول‌های خورشیدی کمک می‌کند. سلول‌های خورشیدی perovskite متشکل از مواد متنوعی مانند دی متیل فرمالید، یدید متیل آمونیوم و یدید سرب نیز هست که عملکرد این مجموعه با افزوده شدن کافئین تا ۸۵ درصد ارتقا یافته است.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تولیدبرق سلول های خورشیدی گوناگون جام نیوز قهوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی دیروز همراه همسرش از خط تولید یک نوشیدنی هیدراته جدید دیدن کرد. 

ستاره اینتر میامی یکی از کسانی است که در تولید نوشیدنی هیدراتاسیون جدید از برند آنتونی برندز، نقش دارد. محصولی که در تابستان (16 ژوئن) رونمایی خواهد شد. شرکت معروف تولید کننده نوشیدنی که حالا لیونل مسی را نیز با خود دارد. مسی سال هاست که برای پپسی نیز تبلیغ می کند.

او با انتشار ویدیویی از خود در کارخانه نوشت: «ما سخت در حال آماده شدن برای راه اندازی نوشیدنی هیدراتاسیون جدید خود هستیم زیرا هیدراتاسیون برای همه بسیار مهم است و می خواهیم مطمئن شویم که آن را به درستی دریافت می کنیم. ما به تازگی از تأسیساتی که در آن پیشرفت پروژه مشخص بود، برگشتیم و به خوبی فهمیدیم که نسل بعدی نوشیدنی هیدراتاسیون من چگونه ساخته می شود.

دیگر خبرها

  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • مهران مدیری هنوز برای تولید سریالش مجوز نگرفته است
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت!
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • مهران مدیری مجوز «پدر قهوه» را گرفت؟
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • نصب ۱۲۰ پنل خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود