Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@07:59:38 GMT

کم تحرکی جامعه دغدغه علوم پزشکی همدان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۷۹۰۲

کم تحرکی جامعه دغدغه علوم پزشکی همدان

به گزارش ایرنا، سید حبیب اله موسوی بهار روز شنبه در آیین تجلیل از فعالان عرصه سلامت اظهار داشت: با توجه به گسترش زندگی ماشینی، تحرک و ورزش افراد بیش از گذشته ضروری است.
وی اجرای طرح های عمرانی در راستای تشویق شهروندان به ورزش و پیاده روی را کار ارزنده ای دانست و پیاده روی روزانه را یکی از ملزومات زندگی مدرن برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان افزود: پیاده راه سازی توسط شهرداری همدان زمینه ای برای پیاده روی شهروندان با حضور در این معابر شده است.
وی بیان کرد: ترویج دوچرخه سواری و فراهم کردن بستر آن نیز از جمله مسائلی است که شهرداری می تواند با فراهم کردن زیرساخت های آن زمینه تحرک شهروندان را فراهم آورد.
موسوی بهار مهمترین رویکرد نظام سلامت کشور را پرونده سلامت الکترونیک و نظام ارجاع دانست و این 2 مولفه را به عنوان اولویت اصلی دانشگاه ابن سینا در سال جاری مطرح کرد.
وی بیان کرد: پس از این، خدمات درمانی و بهداشتی شامل ویزیت عمومی، تخصصی و خدماتی نظیر آزمایشگاه، فیزیوتراپی و دیگر مولفه ها تنها از طریق نظام ارجاع صورت می گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان توضیح داد: در این رویکرد فرد بیمار با مراجعه به مراکز بهداشتی ویزیت شده و در صورت ضرورت، پزشک وی را برای انجام دریافت دیگر خدمات بهداشتی و پزشکی به اماکن مربوطه معرفی می کند.
موسوی بهار گفت: چنانچه فردی خارج از نظام ارجاع برای دریافت خدمات پزشکی اقدام کند مشمول بیمه نشده و تمامی خدمات به صورت آزاد با وی محاسبه می شود.
وی با بیان اهمیت برنامه ریزی برای کاستن مراجعه های غیرضروری افزود: با همکاری های صورت گرفته شاهد کاهش هزینه های هنگفت بخش درمان و تزریق سلامت در بدنه جامعه خواهیم بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان ادامه داد: کشور ایران از منظر پزشکی رشد قابل توجهی داشته است و هم اینک بیشتر کشورها هم به خدمات و علم پزشکان این کشور نیازمند هستند.
موسوی بهار ادامه داد: اگر فضای مناسب برای فروش علم فراهم شود به طور حتم توان ارائه خدمات به هزاران تن در این فضا وجود دارد.
وی همچنین افزود: رشته های حوزه پیراپزشکی، توانبخشی، پرستاری و پزشکی در کشور پیشرفت قابل توجهی داشته است بنابراین باید در این حوزه ها نیز به تربیت دانشجو و فروش علم پرداخت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان اظهار داشت: دانشگاه ابن سینا همدان از چند سال پیش در راستای شعارهای اقتصاد مقاومتی اقداماتی از جمله تقویت گردشگری سلامت داشته چرا که تقویت این حوزه تاثیر بسزایی در افزایش ارزش افزوده دارد.
موسوی بهار خاطرنشان کرد: فروش علم و جذب دانشجویان خارجی، در افزایش ضریب امنیت و نفوذ در دیگر کشورهای تاثیر دارد.
7526/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پزشک جامعه دانشگاه علوم پزشکی درمان علوم پزشکی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گفت: مبتلایان به بیماری سلیاک، به دلیل عدم امکان مصرف آرد گندم، از این یارانه محروم هستند و این امر باعث شد تا سال گذشته اقدامی برای رفع این چالش از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت ویژه استاندار فارس انجام شود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد مظلومی مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص بیماران مبتلا به سلیاک از جمله گروه‌های ویژه عنوان کرد به دلیل نیاز به دریافت مواد غذایی بدون گلوتن، همواره دچار چالش هایی در این زمینه بوده اند و همین امر موجب شد تا در سال گذشته، حمایت از این بیماران و کمک به رفع مشکلات آنان، با اولویت ویژه در مجموعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دنبال شود.

مظلومی گفت: در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هر ایرانی، ماهیانه هفت و نیم کیلوگرم سهمیه آرد گندم دارد که دولت با قیمت یارانه ای آن را در اختیار نانوایی ها قرار می دهد و مردم با قیمت یارانه ای و مصوب خریداری می کنند، اما مبتلایان به بیماری سلیاک، به دلیل عدم امکان مصرف آرد گندم، از این یارانه محروم هستند و این امر باعث شد تا سال گذشته اقدامی برای رفع این چالش از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت ویژه استاندار فارس انجام شود.

وی افزود: سهمیه آرد یارانه ای بیماران مبتلا به سلیاک شناسایی شده، با هماهنگی اداره کل غله استان فارس به صورت کالابرگ خرید کالا به بیماران مبتلا به سلیاک، تحویل داده شد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از راه اندازی نخستین و تنها نانوایی سنگک بدون گلوتن ایران در شهر صدرا خبر داد که در حال حاضر محصولات خود را به استان های دیگر نیز عرضه می کند و قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد.

او با اشاره به فعالیت چندین واحد تولیدی آرد بدون گلوتن در فارس که از سال گذشته، مجوز تولید پودر کیک بدون گلوتن ویژه بیماران سلیاک نیز به آنان داده شده است، افزود: همچنین برای نخستین بار در کشور، با ارائه مجوز تولید انواع شیرینی، نان و کیک بدون گلوتن ویژه بیماران مبتلا به سلیاک به یکی از کارخانه های استان، فارس در این زمینه نیز پیشتاز خدمت به این بیماران شده است.

به گفته مظلومی تا پیش از این تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به سلیاک در فارس، بیش از ۴۰۰ بیمار بود که با تلاش برای شناسایی و گسترش خدمت رسانی به این بیماران، در حال حاضر هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به سلیاک در فارس شناسایی شده اند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل کمیته دانشگاهی سلیاک و برگزاری جلسات آن به صورت مستمر و ماهانه را از دیگر برنامه های مجموعه سلامت استان در این زمینه برشمرد و ادامه داد: همچنین با پیگیری های انجام شده در زمینه راه اندازی انجمن سلیاک استان فارس، این انجمن از سال جاری، به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مظلومی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه تلاش شد تا در کنار فازهای اجرایی خدمات مجموعه سلامت استان به بیماران مبتلا به سلیاک، گام های علمی و تحقیقاتی نیز در این زمینه برداشته شد که از جمله می توان به انجام پژوهش در دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز در خصوص نوع حمایت سایر کشورها از بیماران مبتلا به سلیاک و تولید محصولات جدید برای این بیماران اشاره کرد که نتایج این تحقیق، از طریق استانداری فارس، به وزیر بهداشت و معاون اول رییس جمهور ارایه شده است.

او گسترش فعالیت های کلینیک سلیاک و تشکیل کمیته قطب پنج بیماران سلیاک را نیز دیگر گام های عملیاتی در برنامه حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به سلیاک عنوان کرد و ادامه داد: این اقدامات به صورت گروهی و با حمایت های ویژه دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس و همکاری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، مدیرکل غله استان، دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، واحدهای تولید کننده، یکی از مراکز خیریه استان و صدا و سیمای مرکز فارس انجام شد.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه، از خیرین استان خواست در تقویت این برنامه حمایتی، مجموعه دانشگاه را بیش از بیش همراهی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه