Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: در پی انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر هک شدن کافه‌بازار و تهدید اطلاعات میلیونها کاربر آن، مسئولان این مجموعه، نشت اطلاعات کافه بازار را رد کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، برنامه‌ «بازار» یک بستر ارائه‌ برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی در ایران است که از بهمن ۱۳۸۹به همت جمعی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه‌های کشورمان شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش سالانه کافه‌بازار در سال ۱۳۹۶ و داده‌های به‌روزشده در شهریور سال ۹۷، برنامه «بازار» بیش از ۳۸ میلیون نصب فعال دارد که ۹۸ درصد این نصب‌ها در ایران است.تاکنون 162 هزار برنامه و بازی بومی در «بازار» منتشر شده است که از سوی 23 هزار و 800 توسعه‌دهنده‌ فعال- با دست کم یک عنوان محصول منتشرشده- توسعه یافته است. طی سال‌های گذشته، توسعه‌دهندگان و ناشران غیرایرانی نیز با کافه‌بازار همکاری کرده و حدود ۱۲۰ تیم غیرایرانی ۸۰۰ برنامه و بازی را به صورت رسمی برای کاربران ایرانی منتشر کرده‌اند.امروز، شنبه اخباری در فضای مجازی دست به دست شد با این مضمون که کافه‌بازار مورد حمله هکری واقع شده و اطلاعات کاربران آن در معرض تهدید قرار گرفته است.روابط عمومی کافه‌بازار با اطلاعیه‌ای که دقایقی قبل در اختیار ایرنا گذاشت، اعلام کرد: «روز شنبه ۷ اردیبهشت گزارش‌هایی در خصوص وجود یک مشکل امنیتی در بازار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که همچون هشدارهای امنیتی مشابه در گذشته، تیم فنی بازار در حال بررسی همه‌جانبه‌ موضوع است. تاکنون شواهدی در زمینه نشت اطلاعات حساب‌های کاربری به دست نیامده است. چنان‌چه در ادامه‌ بررسی‌ها نتایج تازه‌ای به دست آید، به طور شفاف به اطلاع کاربران خواهد رسید.مهم‌ترین اصل برای این پلتفرم حفظ امنیت داده‌های کاربران است و کافه‌بازار به کاربران خود اطمینان می‌دهد که مسئولانه همه اقدامات لازم جهت تامین این امنیت را صورت می‌دهد. علاوه بر اقدام‌های پیوسته‌ای که در راستای حفظ امنیت سیستم‌ها صورت می‌گیرد، استفاده از دانش کارشناسان امنیتی که به صورت مسئولانه و قانونی، موارد امنیتی را متذکر می‌شوند از سالها پیش در اولویت کافه‌بازار بوده است.تخصیص صفحه افشای مسئولانه و طرح اعطای پاداش در ازای کشف باگ‌های امنیتی (Bug Bounty Program) نیز با همین هدف انجام شده است و کافه‌بازار همواره از دریافت گزارش‌های مسئولانه‌ امنیتی استقبال می‌کند. چرا که امنیت در دنیای دیجیتال مطلق نیست و همه شرکت‌های نرم‌افزاری اعم از کوچک و بزرگ، ممکن است در معرض آسیب‌پذیری‌هایی در این حوزه باشند و کافه‌بازار نیز خود را از این قاعده مستثنی نمی‌داند».روابط عمومی کافه‌بازار همچنین تاکید کرده است که اظهارنظرها از سوی افراد مختلف در شبکه‌های اجتماعی بازتاب نظر شخصی آنهاست و موضع رسمی کافه‌بازار تنها از طریق حساب توییتر کافه‌بازار و وبلاگ روابط عمومی بازار اعلام می‌شود. برچسب ها: هک ، کافه بازار ، اطلاعات

منبع: خرداد

کلیدواژه: هک کافه بازار اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید

ایتنا - واتس‌اپ ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران خود عرضه کرده است.
واتس‌اپ، پلتفرم پیام‌رسان جهانی محبوب کمپانی متا، ویژگی‌های جدیدی از جمله روشی متفاوت برای ورود به سیستم و دستیار هوش مصنوعی را در این اپلیکیشن ارائه کرده است.

کاربران آیفون اکنون می‌توانند از کلیدهای عبور برای ورود استفاده کنند - به این معنی که می‌توانند با استفاده از Face ID و  Touch ID یا رمز عبور آیفون خود - به جای دریافت پیامک برای ورود به سیستم - به برنامه دسترسی پیدا کنند.

واتس‌اپ در 24 آوریل در پلتفرم ایکس گفت که این ویژگی روشی امن‌تر برای ورود به سیستم است. همچنین از هر گونه چالش بالقوه در دریافت پیامک برای ورود به سیستم جلوگیری می‌کند و اضافه می‌کند:« سفر می کنید؟ بدون آنتن؟ مشکلی نیست!»

این برنامه پیام‌رسان قبلاً کلیدهای عبور را برای کاربران اندروید در ماه اکتبر راه‌اندازی کرده بود، همانطور که در پست به اشتراک گذاشته شده در Threads، یکی دیگر از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی متا، نشان داده شد. افرادی که از گوشی‌های Google Pixel 8 و 8 Pro استفاده می‌کنند، اکنون می‌توانند به جای اثر انگشت یا پین، از Face Unlock برای باز کردن قفل و مشاهده پیام‌ها در واتس‌اپ استفاده کنند.

 
تغییر دیگری نیز اخیراً در این نرم‌افزار پیام‌رسان ایجاد شده است. در ۱۸ آوریل، متا دستیار هوش مصنوعی جدیدی را در پلتفرم‌های اجتماعی خود مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ گسترش داد. به گفته این شرکت، کاربران می‌توانند از دستیار به نام Meta Llama 3 در فیدها، چت‌ها و جستجو در میان برنامه‌ها برای دریافت اطلاعات و تولید تصاویر استفاده کنند.

هوش مصنوعی متا به زبان انگلیسی اکنون در بیش از ده‌ها کشور خارج از ایالات متحده در دسترس است که شامل استرالیا، کانادا، غنا، جامائیکا، مالاوی، نیوزیلند، نیجریه، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زامبیا و زیمباوه می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • قهوه یا چای؟ همون همیشگی!
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد