Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@20:53:26 GMT

آلمان: تحریم‌ها مانع کمک به سیل‌زدگان است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۷۹۲۳۹

آلمان: تحریم‌ها مانع کمک به سیل‌زدگان است

حدود دو میلیون نفر در ایران به دلیل خسارات ناشی از سیل‌های اخیر به کمک‌های بشردوستانه نیازمندند. بر اساس گزارش "اشپیگل" دولت آلمان از موانع ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کمک‌رسانی به قربانیان سیل شکایت کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از دویچه وله، تارنمای "اشپیگل‌ آنلاین" روز شنبه ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل) گزارشی را درباره خسارات برجای مانده از سیل‌های اخیر در نقاط گوناگون ایران و تلاش‌های کشور آلمان برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ایران منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که ۲۶ استان از ۳۱ استان ایران در هفته‌های اخیر با یکی از سخت‌ترین فجایع سیل روبرو بوده‌اند، حدود دو هزار روستا و ۱۲ هزار کیلومتر از جاده‌های این کشور آسیب دیده‌اند. ۷۷ نفر در ایران در پی این فاجعه جان خود را از دست داده‌اند و حدود هزار نفر زخمی بر جای مانده است.

در گزارش سازمان صلیب سرخ جهانی آمده است که حدود دو میلیون ایرانی در پی آسیب‌های ناشی از سیل در نقاط مختلف این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیازمندند.

"اشپیگل آنلاین" در گزارش خود به موضوع موانع ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پرداخته و نوشته است که بنا به ارزیابی دولت آلمان این تحریم‌ها مانع از رساندن کمک‌های بشردوستانه به قربانیان فاجعه سیل در ایران هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دویچه وله کمک های بشردوستانه سیل ایران تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۷۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد

دولت انگلیس اعلام کرد افراد و گروه‌های افراطی صهیونیست را به دلیل خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرده است.

به گزارش ایسنا، دولت انگلیس در بیانیه اعلام کرد این تحریم‌های تازه در واکنش به افزایش بی‌سابقه حملات شهرک‌نشینان در کرانه باختری وضع شده و شامل محدودیت‌های مالی بر افراد و نهادها و همچنین ممنوعیت سفر برای برخی افراد خواهند بود.

این تحریم‌ها در حالی وضع شده‌اند که به گزارش سازمان ملل، حملات خشونت‌آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در کرانه باختری از اکتبر سال گذشته تاکنون به حدود ۸۰۰ مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس گفت این بسته تحریم‌های تازه، ۲ گروه افراطی را شامل می‌شود که جوامع فلسطینی در کرانه باختری را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند. 

همچنین چهار فرد به دلیل نقض حقوق انسانی فلسطینیان در این منطقه به فهرست تحریم‌های انگلیس اضافه شدند. 

در خصوص اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمله شهرک نشینان صهیونیست به کاروان اردنی حامل کمک به نوار غزه را «به شدت» محکوم و «همبستگی خود را با اردن» اعلام کرد.

بورل در پستی در پلتفرم «X» نوشت: «مایه تاسف است که مانع از رسیدن غذا به نیازمندان و افرادی می‌شوند که چیزی ندارند.»

وی افزود: اسرائیل باید از ارسال ایمن کمک‌ها اطمینان حاصل کند.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته، حملات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری شدت یافته است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • حماس: هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیریم
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌ نشینان صهیونیست را تحریم کرد
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • انگلیس ۲ گروه از شهرک‌نشینان صهیونیست را تحریم کرد