Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:31:11 GMT

تعداد پرستاران بحران به 100 نفر افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۲۰۹۱

تعداد پرستاران بحران به 100 نفر افزایش می یابد

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 30 پرستار بحران داریم و با آموزش 70 پرستار دیگر، حداقل تا یک سال آینده 100 پرستار بحران خواهیم داشت که به عنوان نیروهای پشتیبان در مناطقی که شرایط ویژه دارند، خدمات پرستاری ارائه می کنند.

احمد نجاتیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره ارائه خدمات توسط تیم کشوری پرستاری در بحران در حادثه سیل اخیر افزود: نیروهای تیم کشوری پرستاری در بحران دوره های فشرده ای را در سه بخش یک هفته ای می گذرانند و در این دوره ها با مواردی مانند مسائل روانی در بحران، بهداشت در بحران، برخورد با گروه های آسیب پذیر مثل مادران باردار، کودکان، سالمندان و مشکلات بیمارستان های صحرایی آشنایی پیدا کرده و آموزش های کاملی را می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نیروهای پرستاری در بحران بسیار کارآمد هستند و به خصوص در شرایط بیمارستان صحرایی کمک زیادی انجام دادند. زیرا این بیمارستان ها مانند بیمارستان های عادی نیستند و نیروها باید با شرایط دشوار آشنایی داشته باشند.

* اولین عملیات تیم پرستاری بحران در سیل اخیر
نجاتیان درباره تشکیل تیم کشوری پرستاری بحران بیان کرد: از حدود یک سال پیش و بعد از وقوع زلزله کرمانشاه، تیم پرستاری بحران به علت نیاز کشور تشکیل و اولین گروه 30 نفره این تیم آماده شد و افراد آموزش های لازم را دریافت کردند. هنگام امدادرسانی به سیل زدگان در حادثه اخیر، از 20 نفر از افراد این تیم 30 نفره استفاده شد.
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت افزود: نیروهای پرستاری در بحران در آزمون سیل، امتحان خوبی پس دادند. البته مشکلاتی وجود داشت که این موارد را با حضور صاحب نظران پرستاری و مدیران پرستاری در مناطق سیل زده بررسی کرده و نقطه ضعف ها را برطرف خواهیم کرد.

* ویژگی تیم پرستاری در بحران
وی درباره ویژگی نفرات حاضر در تیم پرستاری در بحران نیز اظهار داشت: نیروهای پرستاری در بحران باید از نیروهای آماده به خدمت باشند. این افراد عمدتا از بین پرستارانی که در حال کار هستند انتخاب می شوند. این افراد حداقل باید بین چهار تا پنج سال سابقه کار و سلامت جسمی و روانی داشته و علاقمند کار در بحران باشند. زیرا شرایط کار پرستاری در بحران بسیار دشوارتر از کار در بیمارستان ها است.

* ارائه خدمت پرستاری به سیل زدگان
نجاتیان گفت: تیم های پرستاری از ابتدای وقوع سیل به استان های درگیر و به خصوص استان های گلستان، لرستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه اعزام شدند. یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه پرستاری انجام شد، افزایش ظرفیت پذیرش بیماران در بیمارستان ها بود که حدود 2 هزار و 400 تخت علاوه بر تخت های موجود، برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان آماده شد. این تخت ها شامل تخت های عادی و ویژه بودند.
وی ادامه داد: البته بیمارستان ها در مناطق سیل زده خیلی آسیب ندیدند، اما مجبور بودیم نیروهای پرستاری را به منطقه تزریق کنیم. به همین علت شیفت های پرستاری به وسیله اعزام نیرو تامین شد. در این زمینه 500 پرستار به شهرهای سیل زده اعزام شدند.
مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت افزود: همچنین در بیمارستان های صحرایی و درمانگاه های محاصره شده در سیل نیز خدمات پرستاری و مراقبتی را به مردم ارائه کردیم. بخشی از افرادی که به کمک سیل زدگان رفتند، اعضای هیات علمی بودند که به همراه دانشجویان در مناطق سیل زده حضور داشته و خدمات ارائه می کردند.
اجتمام*9482*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزارت بهداشت پرستاري در بحران نجاتيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد