Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:46:39 GMT

تشکیل شورای مشترک بین ارتش و غیرنظامیان سودان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۳۹۰۶

تشکیل شورای مشترک بین ارتش و غیرنظامیان سودان

نظامیان سودان و نیروهای «آزادی و تغییر» با تشکیل شورای ریاست مشترک توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، یک منبع آگاه در مخالفان سودان اعلام کرد: «نیروهای آزادی و تغییر» و «شورای نظامی» به توافق اولیه برای تشکیل شورای مشترک به منظور مدیریت دوره انتقالی دست یافتند.

این منبع به دون ذکر جرئیات شورای مشترک، گفت: این شورا متشکل از نظامیان و غیرنظامیان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان شورای نظامی انتقالی و نیروهای آزادی و تغییر به نزدیک سازی دیدگاه نظرها درباره مسایل اختلافی از جمله مشارکت غیرنظامیان در این شورا در مرحله آتی خوشبین هستند.

توافق برای تشکیل شورای مشترک پس از نشست شورای نظامیان و یک هیئت از نیروهای آزادی و تغییر و در پاسخ به فشار متحصنان برای تحویل قدرت به غیرنظامیان انجام گرفت.

پیش از این، دو طرف با ایجاد کمیته مشترک برای آماده کردن نقشه راه برای مرحله آتی موافقت کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد: این نشست ها روز یکشنبه(هشتم اردیبهشت) برای تعیین اعضای شورای ادامه خواهد داشت. «عمر الدقیر» عضو هیئت مذاکره کننده از نیروهای تغییر گفت که از بزرگترین مسئله اختلافی بین دو طرف عبور کردند.

در همین حال، تظاهرات و تحصن در برابر مقر فرماندهی ستاد ارتش در خارطوم همچنان ادامه دارد. معترضان خواستار تکمیل انقلاب و تحویل قدرت به غیرنظامیان هستند.

فعالان سودانی، تحصن اعتراض آمیزی را دربرابر مقر کنسولگری مصر در خارطوم برگزار کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی، دخالت مقامات مصر در امور سودان را محکوم کردند. از «عبداالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر خواستند تا دست از دخالت در امور کشورشان بردارد.

ارتش سودان، در 11 آوریل 2019 میلادی «عمر البشیر» را پس از سه دهه حکومت بر این کشور از ریاست جمهوری برکنار کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان قم خسارت سیل کانون های فرهنگی هنری مساجد سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران استان بوشهر رونق تولید کمک به سیل زدگان شورای نظامی سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحلیلگران نظامی  بر این باور هستند که بسته کمک نظامی اخیر آمریکا تنها می‌تواند به اوکراین برای حفظ مواضع فعلی خود در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه کمک کند.

اوکراینی‌ها پیش از این در ماه فوریه کنترل آودیئیفکا واقع در منطقه دونتسک در شرق این کشور را از دست داده بودند. نیروهای کی‌یف در پی عدم دریافت تجهیزات و مهمات کافی از سوی متحدان غربی خود طی ماه‌های گذشته کنترل مناطق دیگری را از دست دادند. 

ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در دست دارد. مسکو همچنین نام ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به فهرست «جنایتکاران تحت تعقیب» در روسیه اضافه کرده است.

کارشناسان در حالی شرایط کنونی برای نیروهای اوکراینی را «دشوار» توصیف می‌کنند که به گفته آنها معضل اصلی برای این نیروها عدم ایجاد خطوط دفاعی مستحکم است. این در حالی است که ارتش روسیه سال گذشته با ایجاد خطوط دفاعی مستحکم توانست از مناطقی که فتح کرده بود در برابر عملیات ضدتهاجمی اوکراین دفاع کند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح/ «نتانیاهو» به دیپلماسی جواب نداد؟
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها