Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@22:41:44 GMT

شاخص امنیت شهر افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۴۰۳۸

شاخص امنیت شهر افزایش می‌یابد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در این دوره تلاش می‌کند تا شاخص امنیت را برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان بهبود ببخشد تا آنها بیشتر در شهر احساس امنیت کرده و آینده زندگی خود را در این شهر روشن ببینند.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از روز گذشته پژوهشی برای اجرای پدافند غیر عامل در اصفهان آغاز شده تا در خصوص وضعیت موجود اصفهان و خطرات احتمالی که امنیت شهر را تهدید می‌کند، بررسی‌هایی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکتی که این پژوهش را انجام خواهد داد، مورد تایید سازمان پدافند غیر عامل کشور بوده چراکه توسط این سازمان معرفی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان به صورت طبیعی و غیرطبیعی در معرض حوادث متعددی قرار دارد، اظهار کرد: در حاشیه کلانشهر اصفهان مراکزی همچون پالایشگاه و پتروشیمی وجود دارد که پتانسیل‌های خطرات جدی را برای این شهر به وجود می‌آورد یاحتی رودخانه زاینده رود علی‌رغم تمام برکاتی که برای این شهر دارد، خشکی آن می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی برای افزایش کیفیت زندگی مردم «امنیت» است که امنیت بخش‌های متعدد و گسترده‌ای دارد، اما تامین ایمنی، امنیت و سلامت شهروندان بخش مهمی از وظایف مدیریت شهری به شمار می‌رود.

صادقیان تاکید کرد: شهرداری اصفهان در این دوره تلاش می‌کند تا شاخص امنیت را برای افزایش کیفیت زندگی شهروندان بهبود ببخشد تا آنها بیشتر در شهر احساس امنیت کرده و آینده زندگی خود را در این شهر روشن ببینند از این رو تمام فاکتورهایی که موجب در معرض خطر قرار گرفتن مردم می‌شود را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه انجام پژوهش برای اجرای پدافند غیر عامل در اصفهان یک اقدام جدید است، گفت: در آینده ساخت و سازها و چشم انداز طرح جامع شهری باید تلاش کنیم تا با توجه به این مطالعات و پژوهش‌ها، میزان خطر برای شهروندان ساکن در شهر به حداقل برسد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل پژوهش شهر شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز حمله رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در نوار غزه و ایجاد ابهام در مذاکرات آتش‌بس در این منطقه سبب شد به‌دلیل تداوم نگرانی‌ها درباره تنش‌ها در خارومیانه و خطر محدودیت عرضه از این منطقه، قیمت نفت روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌) افزایش یابد.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۱ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۵۴ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با یک سنت افزایش با قیمت ۷۸ دلار و ۴۹ سنت برای هر بشکه معامله شد.

تاماس وارگا از شرکت واسطه نفتی پی‌وی‌ام گفت: آتش‌بس در ابهام باقی می‌ماند و حتی اگر توافق آتش‌بس هم حاصل شود، این دغدغه همچنان وجود دارد که آیا حمله‌های حوثی‌ها در دریای سرخ متوقف و کانال سوئز بازگشایی می‌شود و خطر کشتیرانی در سراسر این منطقه به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد؟

قیمت نفت خام در معامله‌های روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌) افزایش یافت و کاهش هفته گذشته را تا حدودی معکوس کرد. معامله‌های هر دو نوع نفت خام شاخص، بیشترین کاهش هفتگی خود را در سه ماه گذشته به ثبت رساندند، زیرا تمرکز بازار بر داده‌های ضعیف اشتغال در ایالات‌متحده و زمان‌بندی احتمالی کاهش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا معطوف شده بود.

ییپ جون رانگ، استراتژیست بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش قیمت نفت در معامله‌های روز سه‌شنبه بازتاب برخی موانع موجود در مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونستی و حماس است که سبب می‌شود قیمت‌گذاری فعالان بازار براساس تنش‌های ژئوپلیتیکی مدت بیشتری طول بکشد.

افزون بر تنش‌های خاورمیانه، گزارش‌های تازه درباره ذخیره‌سازی ایالات‌متحده هم در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

براساس نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌شد ذخیره‌سازی نفت خام و فرآورده‌های نفتی ایالات‌متحده هفته گذشته کاهش یابد. تحلیلگران هم پیش‌بینی می‌کنند ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به سوم ماه مه (جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌) حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش یابد.

در همین حال، اقدام عربستان سعودی برای افزایش قیمت‌های رسمی فروش نفت خام برای عرضه به مشتریان آسیایی، شمال غرب اروپا و مدیترانه در ماه ژوئن سبب افزایش قیمت‌ها شد که نشان‌دهنده افزایش تقاضای نفت در تابستان امسال خواهد بود.

کد خبر 6099701 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • اختیارات استان‌ها در اجرای طرح مولد سازی افزایش می‌یابد
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز