Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:34:48 GMT

اعتراف شیعیان اعدام شده زیر شکنجه حکومت سعودی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۴۱۰۲

اعتراف شیعیان اعدام شده زیر شکنجه حکومت سعودی

بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده از سوی «سی ان ان»،ده ها نفر از افراد اعدام شده از سوی حکومت سعودی به شدت شکنجه شدند تا به کارهایی که نکرده اند،اعتراف کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده از سوی «سی ان ان»،ده ها نفر از افراد اعدام شده از سوی حکومت سعودی به شدت شکنجه شدند تا به کارهایی که نکرده اند،اعتراف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسناد نشان می دهد که بسیاری از 37 نفر اعدام شده در عربستان که اکثر آنها را شیعیان تشکیل می دادند تا آخرین نفس ،معصومیت و بی گناهی خود را حفظ کردند.

مقامات سعودی اعلام کردند که این 37 نفر به خاطر حمله به مراکز امنیتی با مواد منفجره،کشتن افسرهای امنیتی و همکاری با سازمان های دشمن علیه منافع کشور،مجرم شناخته شدند.

اما «سی ان ان» آشکار کرد که بسیاری از این افراد اعدام شده از جرم هایی که به آنها نسبت داده شده مبرا هستند و اگر به انجام کاری اعتراف کرده اند به خاطر شکنجه هایی بوده که تحت فشار آن قرار گرفته اند.

یکی از زندانی ها به نام «محمد المسلم» به دادگاه سعودی گفت که از زخم های متعددی در حین بازجویی از سوی نیروهای امنیتی رنج کشیده است.

بر اساس اسناد ارائه شده،المسلم در این باره گفت: «هیچ کدام از این اعتراف ها حقیقت ندارند و من نمی توانم ثابت کنم که مجبور به این اعترافات شدم اما گزارش های پزشکی وجود از بیمارستان زندان وجود دارد و من از شما می خواهم که آنها را جمع آوری کنید. این گزارش ها نشان دهنده تاثیر شکنجه روی بدن من هستند.»

«منیر الادم» 27 ساله هم که بخشی از بینایی و شنوایی خود را از دست داده بود گفت هیچ یک از اعترافاتی که انجام داده حرف های او نبوده اند.

او در این باره گفت: «من هیچ نامه ای ننوشتم.این ها نوشته هایی است که بزاجو با دست خود نوشته است.»

اعدام های دولتی یک روز پس از آن بود که گروه تروریستی داعش اعلام کرد که پشت حمله به ساختمان امنیتی سعودی در «زلفی» بوده است که در آن سه نیروی امنیتی عربستان زخمی شدند.

حداقل یکی از اجساد افراد اعدام شده به یک تیرک برای چندین ساعت بسته شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.

گروه های حقوق بشری این اعدام های دسته جمعی را به شدت محکوم کرده و آن را نقض مسلم حقوق بشر از سوی حکموت سعودی دانستند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد خسارت سیل سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل سپاه عربستان اعدام شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهانی ها عزادار شهادت امام ششم شیعیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ ارادتمندان اهل بیت (ع) در مصیبت شهادت امام ششم شیعیان همچون دیگر شیعیان جهان سوگوار وعزادار رئیس مکتب جعفری هستند.
قرائت قرآن، حمل پرچم عزا، زیارت قبور شهدا، توزیع نذورات بین مردم و عزاداران بخشی دیگر از برنامه‌های سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان است.
امروز همچنین مداحان درسوگ شهادت امام جعفر صادق (ع) نوحه سرایی می‌کنند.
امام جعفر صادق، امام ششم شیعیان، در هفدهم ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه متولد شد. کنیه ایشان ابو عبدالله و لقب شان صادق است.

دیگر خبرها

  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • لبه تیغ
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • اصفهانی ها عزادار شهادت امام ششم شیعیان
  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان